حمله هکرها به رایانه 90 طلافروشی پایتخت

هکرها 90 سیستم رایانه‌ای طلافروشان پایتخت را به بدافزار کیلاگرآلوده و بیش از 34 میلیون سرقت کردند.
کد خبر: ۹۷۶۵۱۱

سرهنگ محمدمهدی کاکوان، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در این باره گفت: متهمان این پرونده با انتقال بدافزار کیلاگر به سیستم‌های طلافروشان تهرانی موفق شدند بیش از 90 سیستم رایانه‌ای را آلوده کنند. وی افزود: این افراد با نصب بد افزار کیلاگر روی سیستم رایانه‌ای طلا فروشی‌ها علاوه بر سرقت اطلاعات موجود در سیستم‌های رایانه‌ای طلافروشان، اطلاعات عملیات بانکی آنها را به‌دست می‌آوردند و با انتقال این اطلاعات به رایانه خود، به حساب طلافروشان نفوذ و بخشی از موجودی حساب هایشان را خالی می‌کردند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: با شکایت طلافروشان، تحقیقات پلیسی آغاز شد و اعضای بانددر کمترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد متهمان فقط توانسته بودند 34 میلیون و 800 هزارتومان پول را به طور غیر قانونی از حساب طلافروشان سرقت کنند و در جریان ادامه فعالیت‌هایشان با اقدام بموقع پلیس ناکام مانده‌‌اند. وی گفت: سارقان با انتقال به پلیس فتای تهران در بازجویی گفته بودند که بدافزار کیلاگر را از طریق یک فلش روی سیستم‌های رایانه‌ای طلافروشی‌های برخی از مناطق تهران نصب کرده و اطلاعات حساب آنها را دزدیده‌اند.

کاکوان با بیان این که نداشتن آنتی‌ویروس یا به روز نبودن آنتی‌ویروس سیستم‌های رایانه‌ای این طلا‌فروشی‌ها باعث شد تا سیستم آنها براحتی آلوده به بدافزار کیلاگر شود، از تمامی کسبه بویژه طلافروشان خواست آنتی‌ویروس‌های سیستم رایانه‌ای خود را به روز کرده و از گرفتن فلش و حافظه‌های جانبی از دیگران‌ و اتصال آن به سیستم رایانه‌ای مغازه خود جلوگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها