جوابیه مدیر مسوول نشر چشمه :

چشمه تاکنون تخلفی نداشته است

به دنبال چاپ مطلبی با عنوان " 7 نکته در باره حضور 3 وزیر ارشاد در یک کتابفروشی خاص ، نشر چشمه جوابیه ای برای جام جم آنلاین ارسال کرده است که در پی می آید .
کد خبر: ۹۷۵۰۴۹
چشمه تاکنون تخلفی نداشته است

با‌سلام و احترام

در روز چهارشنبه مورخ دهم آذرماه مطلبی بدون ذکر نام نویسنده‌ی آن با عنوان «7 نکته درباره‌ی حضور 3 وزیر ارشاد در یک کتابفروشی خاص» در آن سایت منتشر شد و نویسنده‌ی محترم به بهانه‌ی روز کتاب‌گردی و سرکشی مسئولان فرهنگی سابق و فعلی کشور به کتابفروشی‌های پایتخت، از جمله کتابفروشی‌های خیابان کریم‌خان و کتابفروشی نشر‌چشمه، ما را مورد تفقد (!!) خود قرار داد.
رویه‌ی معمول اینجانب در این‌گونه موارد، سکوت و پرهیز از هر‌گونه حاشیه‌سازی است ولی این‌بار تصور می‌رود که نویسنده‌ی محترم یادداشت با پذیرفتن چند انگاره‌ی نادرست و تکراری دست به قضاوت منفی شدیدی علیه نشر‌چشمه زده‌ است که تنها جهت یادآوری به ایشان و نیز تنویر افکار عمومی به این چند انگاره به اختصار اشاره می‌کنم و پاسخ به باقی مطالب را می‌گذارم برای شاید وقتی دیگر…؛
1. نوشته‌اند: «به بهانه‌ی حضور همزمان سه وزیر در کتابفروشی خاص...»، لازم است بدانید که این سه فرد محترم همزمان در کتابفروشی نشرچشمه حضور پیدا نکرده‌اند. آقای جنتی حوالی ساعت ده صبح، آقای صالحی امیری حوالی ساعت دوازده و آقای مسجد‌جامعی حوالی ساعت سه‌ بعدازظهر دقایقی به این کتابفروشی تشریف آوردند. به‌خصوص حضور جناب آقای صالحی امیری در کتابفروشی نشر‌چشمه شاید بیش از پنج دقیقه هم نبود.
2. درباره‌ی تعلیق دوساله‌ی این انتشاراتی باید بگویم که «مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی» پس از بررسی همه‌جانبه‌ی مسأله، طی گزارشی به شماره‌ی 12455 مورخ مرداد‌ماه 1391، برخورد بعمل‌آمده با نشر‌چشمه را غیر‌قانونی ارزیابی کرد.
3. برخلاف نظر نویسنده‌ی محترم، نشرچشمه در حدود بیست و پنج‌باری که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت داشت هیچ‌گاه تخلفی نداشته و بالطبع تذکری هم از مسئولان نمایشگاه دریافت نکرده‌ است.
4. نشرچشمه تاکنون در قوه‌ی ‌قضاییه پرونده‌ای نداشته‌ است، چه رسد به این‌که رأیی علیهش صادر شده‌ باشد.
خواهشمند است دستور فرمایید این پاسخ مختصر نیز در سایت جام‌جم آنلاین منتشر شود.

با ‌سپاس و احترام مجدد
مدیرمسئول نشرچشمه
حسن کیائیان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها