سقوط مرگبار بالگرد در خزر

دو روز پس از حادثه برخورد دو قطار حوالی ایستگاه هفت‌خوان، سقوط بالگرد در دریای خزر مرگ پنج سرنشین آن را رقم زد. اجساد قربانیان و بخشی از لاشه بالگرد در دریا پیدا شده و غواصان در جست وجوی جعبه سیاه هستند.
کد خبر: ۹۷۳۲۶۷

به گزارش جام‌جم، بامداد یکشنبه اپراتور مرکز پیام نفت خزر در پایگاه ساحلی بهشهر از طریق تماس تلفنی باخبر شد یکی از کارکنان سکوی نیمه‎شناور امیرکبیر مصدوم شده است.

با گزارش این حادثه یک فروند بالگرد برای امدادرسانی به مصدوم که سکته قلبی کرده بود، اعزام شد. آنها مصدوم را پس از اقدامات اولیه درمانی داخل بالگرد گذاشتند تا به مرکز درمانی منتقل کنند. یک ساعت بعد در حالی که به سمت بیمارستان در حرکت بودند، در فاصله نیم‎مایلی از سکوی نفتی بالگرد دچار سانحه شد وسقوط کرد. این حادثه دلخراش باعث مرگ پنج سرنشین آن شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی کل سپاه در این باره گفت: ساعت 4 و 30 دقیقه بامداد یکشنبه یک فروند بالگرد MI17 نیروی هوافضای سپاه که در اختیار ماموریت‌های شرکت نفت خزر بود، برای نجات یکی از کارکنان این شرکت که دچارعارضه قلبی شده بود، برای امدادرسانی به سکوی نیمه شناور امیرکبیر واقع در 20 کیلومتری بندر امیرآباد استان مازندران اعزام شد.

وی افزود: این بالگرد پس از سوار کردن بیمار، مدت کوتاهی پس از برخاستن از سکو در مسیر ساحل دچار سانحه شده و در دریای خزر سقوط کرد و پنج سرنشین آن کشته شدند. در این سانحه سرهنگ خلبان بازنشسته سیدحسن محمدی کهنگی، خلبان دوم سرهنگ پاسدار غلامرضا میرزایی، مهندس پرواز سرهنگ بازنشسته رضا سنقری، سرهنگ بازنشسته مهندس حسین جعفرزاده و علی مرداسی از کارکنان شرکت نفت خزر فوت کردند.

وی ادامه داد: به خانواده جان‌باختگان تسلیت می‌گوییم. با پیدا شدن پیکرهای جان‌ باختگان، قطعات بالگرد نیز کشف شده و علت بروز سانحه در حال بررسی کارشناسی است.

جواد قاری، مدیر روابط عمومی شرکت یاس ایر نیز در این باره به ایرنا گفت: گروه فنی از این شرکت هواپیمایی برای بررسی علت سقوط این بالگرد به منطقه اعزام شده است. تا پیش از یافتن جعبه سیاه بالگرد و بررسی کارشناسی نمی‌توان علت سقوط را اعلام کرد.

بالگرد این شرکت که تحت قرارداد شرکت نفت خزر قرار داشت، بامداد یکشنبه به درخواست نفت خزر از تهران برای انتقال یک کارمند شرکت نفت که دچار سکته شده بود، به منطقه اعزام شد. براساس اطلاعات اولیه این بالگرد پس از برخاستن به دلیل نامعلومی سقوط کرد و تمام پنج سرنشین این بالگرد کشته شدند.

سیدخالق سجادی، فرماندار بهشهر نیز گفت: با کمک نیروهای امدادی‌ اجساد پنج سرنشین بالگرد سانحه دیده شرکت نفت خزر کشف و به ساحل منتقل شده است.

هنوز جعبه سیاه بالگرد پیدا نشده و در حال حاضر اطلاع دقیقی از علت سقوط در دست نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها