رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص واکنش ایران در صورت نقض برجام توسط آمریکایی‌ها گفت: در جلسه‌ای که به ریاست آقای روحانی برای بررسی این موضوع برگزار شد، پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفت.
کد خبر: ۹۷۳۲۲۵

به گزارش فارس، علی‌اکبر صالحی در مراسم بزرگداشت شهادت شهید شهریاری که صبح دیروز در امامزاده صالح تهران برگزار شد، در پاسخ به سوالی درخصوص تمدید تحریم‌های ایران توسط آمریکا گفت: کمیته نظارت برجام جلسه‌ای داشت و به تفصیل روی این موضوع بحث شد که اگر این تحریم‌ها تمدید شود، چه واکنشی داشته باشیم و اگر امضا شود، چه واکنشی، چراکه تمدید این تحریم‌ها مراحلی دارد.

وی افزود: الان این موضوع در مجلس نمایندگان تصویب شده و باید به سنا برود و بعد به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد. اگر همه این مراحل را طی کند و عملیاتی و اجرا شود، قطعا نقض برجام است و خودشان نیز این را قبول دارند.

صالحی گفت: در جلسه‌ای که به ریاست آقای روحانی برای بررسی این موضوع برگزار شد، پیش‌بینی‌های لازم انجام شده، ولی قرار شد در زمان مقرر با ارزیابی، رصد و تحلیلی که از سیر تحول این موضوع صورت می‌گیرد، نظر کمیته نظارت بر بر‌جام اعلام شود.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص مدت زمان مورد نیاز برای بازگشت‌پذیری در صورت نقض برجام تصریح کرد: ما پیش‌بینی‌های لازم را کرده‌ایم، اما نمی‌توان این مسائل را علنی مطرح کرد. وقتی وارد مذاکره شدیم این را درنظر داشتیم، چون می‌دانستیم هیچ وقت نمی‌توان به غربی‌ها اعتماد کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری یک بار اشاره فرمودند که خوشبختانه اقداماتی انجام شده و در فاصله کوتاه یک سال و نیم می‌توانیم به حجم قابل توجهی از ظرفیت غنی‌سازی برسیم.

صالحی گفت: البته ما نمی‌خواهیم اتفاقاتی رخ دهد که موجب خدشه وارد شدن به برجام شود و لازم باشد ما واکنشی داشته باشیم. ما با تدبیر و هوشیاری این کار را پیش می‌بریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها