مصرف برخی دانه های ریز مغذی از جمله گردو می تواند اثرات مفید برسلامت بگذارد و باعث شادی به خاطر فرزند آوری در خانواده ها شود.
کد خبر: ۹۷۲۸۷۸
چرا باید آقایان جوان هر روز یک مشت گردو بخورند؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ،‌ کارشناسان به مردان جوانی که در خانواده های خود تمایل به فرزند آوری دارند توصیه می کنند برای بالا رفتن توان باروری هر روز به مقدار کافی گردو مصرف کنند.


گفتنی است، براساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در ایالات متحده مصرف گردو به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا سه می تواند باعث افزایش توان باروری آقایان شود و حتی محققان در نظر دارند از گردو به عنوان یک داروی کمکی برای درمان ناباروری در مردان استفاده کنند.


مصرف گردو می تواند به صورت تنها یا همراه با سایر دانه های آجیل باشد و باعث بالا رفتن نرخ باروری درآقایان شود.


این نتایج حاصل تحقیقات بر روی دو گروه داوطلب مرد جوان در طول دو هفته و بررسی اثر مصرف گردو برافزایش توان باروری آنها بوده است.


از دیگر خواص گردو هم برای آقایان و هم برای بانوان، کمک به کاهش وزن، بهبود خواب، تقویت موهای سر، جلوگیری از بروز خطر سکته مغزی و حمله قلبی، تنظیم قند خون، ایجاد درخشندگی در پوست بدن و صورت، مقابله با استرس و کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در بانوان و جلوگیری از بروز آلزایمر را می توان نام برد.


در عین حال کارشناسان توصیه می کنند افراد بویژه کودکان قبل از مصرف گردو برای نخستین بار به لحاظ احتمال وجود آلرژی مورد آزمایش قرار گیرند و نیز همیشه از گردوی تازه استفاده کنند زیرا گردوی سیاه و کهنه می تواند حاوی مواد سمی و مضر برای سلامت بدن باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
نوذر
-
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
۰
۰
راست میگویید....با خوردن گردو حالت ازدواج به آدم دست میدهد....ای كاش محققان دانشگاه كالیفرنیا بودجه و وقت و حجم بزرگی از فسفر مغز خود را برای اثبات این موضوع صرف نمیكردند. از بابا بزرگ من میپرسیدند بهشان میگفت.!!!
Vahid
-
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
۰
۰
ای كاش راجع به قیمت گردو كه كیلویی ۶۰ هزار تومنه هم چیزی میگفتید.
علی تهرانی
-
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
۰
۰
باسلام:گردو چی هست؟!!!گردو راكجا میشه پیداكرد؟میگن زمین گرده حتما گردوست.گردورا اونهایی كه دارای فیشهای نجومی هستن میخورن .به قول قدیم ندیما از ما بهترون.بعد میخورن مدیریت میكنند بعد از كلی مدیریت دو تا قطار میزنن به هم اونوقت ما كه نخوردیم جزغاله میشیم.
رضا
-
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
علی اقا گرامی گردو بعلاوه خاصیت اسیدی كه دارد كلسترول خون را هم بالا میبرد ولی اگر به مقدار كم (حد اكثر 10 عدد در هفته ) خورده شودبرای سلامتی بدن بسیار مفید خواهد بود دلیلی ندارد كه هفته ای یك كیلو گردم بخوری, هزینه ماهانه ان از سیگار كه كمتره , در ثانی این مقاله برای همه مردم نوشته شده نه شخص شما اگر نمیتونی بخوری نخور چیزی تغییر نخواهد كرد اصلا این گونه مطالب را هم مطالعه نكن كه ناراحت بشی و فشارت بالا برود و احتیاج به گردو پیدا كنی.

نیازمندی ها