در برنامه 1+5 شبکه شما عنوان شد

تلاش فدراسیون والیبال برای انتخاب بهترین گزینه سرمربی‌گری تیم ملی

داورزنی رئیس فدراسیون والیبال کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه 1+5 شبکه شما، از بررسی کامل شرایط تیم ملی برای انتخاب سرمربی خبر داد.
کد خبر: ۹۷۲۴۳۷
تلاش فدراسیون والیبال برای انتخاب بهترین گزینه سرمربی‌گری تیم ملی

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه شما، برنامه این هفته 1+5 با اجرای حمید آرایش و با نگاهی به رقابت های این هفته لیگ برتر والیبال کشورمان، جمعه شب به روی آنتن رفت.

در بخش نخست، جدول رده‌بندی لیگ والیبال بانوان ایران مورد بررسی قرار گرفت؛ بانک سرمایه طی هفته اول موفق شد تیم سایپا را شکست دهد و پارسه تهران هم سه بر صفر در مصاف با پارس شیراز پیروز شد.

بانک سرمایه، ذوب آهن اصفهان و پارسه تهران به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم لیگ والیبال بانوان کشورمان قرار دارند.

ماجرای حضور یکباره پارسه در لیگ والیبال زنان

گفت‌وگوی تلفنی با سعید درخشنده رئیس سازمان لیگ والیبال در مورد والیبال زنان بخش بعدی این برنامه بود؛ وی در مورد انصراف تیم گاز تهران از لیگ والیبال بانوان گفت: تیم گاز دو روز پیش انصراف خود را اعلام کرد در حالیکه قهرمان دوره پیش این مسابقات بود به همین دلیل چون انحلال رسمی این تیم اعلام شده بود، تیم پارسه جایگزین گاز در لیگ والیبال بانوان شد.

وی افزود: تیم گاز دارای چند بازیکن ملی‌پوش بود و زمانی که باشگاه پارسه وارد عمل شد، این بازیکنان مجال دوباره برای حضور در مسابقات را یافتند.

درخشنده با بیان اینکه تیم گاز سال قبل قهرمان لیگ والیبال ایران شده بود گفت: با این حال همین تیم از حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا انصراف داده بود.

رئیس سازمان لیگ والیبال ادامه داد: تیم گاز در نامه رسمی خود به دلیل کاهش هزینه‌‌ها اعلام انصراف کرده است.

وی با اشاره به قانون انصراف تیم‌ها از لیگ خاطرنشان کرد: طبق قانون اعلام انحلال و انصراف باید یک هفته پیش از مسابقات صورت بگیرد اما برای کمک به تیم‌ها و بازیکنان و عدم تعویق در مسابقات، انصراف تیم گاز و ورود تیم پارسه به مسابقات را پذیرفتیم.

درخشنده در مورد ترکیب تیم پارسه و جلوگیری از حضور یکی از بازیکنان توسط ناظر بازی عنوان کرد: این تصمیم همان زمان گرفته نشده بلکه پیش از آن در مورد بازیکن مذکور، عدم اجازه حضور در تیم گاز صادر شده بود زیرا با یکی دیگر از تیم‌ها قرارداد داشت؛ اجازه بازی به بازیکنانی که با دو تیم قرارداد دارند داده نمی‌شود مگر اینکه تکلیف قانونی او مشخص شود.

رئیس سازمان لیگ والیبال گفت: در صورتی که این بازیکن وضعیت خود را با تیم دانشگاه آزاد مشخص کند آنگاه می‌توان در مورد حضور او در تیم پارسه تصمیم گرفت.

سیما صدیقی سرمربی تیم پارسه تهران دومین نفری بود که گفت‌وگوی تلفنی با او در برنامه این هفته 1+5 صورت گرفت.

وی گفت: زمانی که تصمیم به حضور تیم پارسه در لیگ والیبال بانوان گرفته شد در ایران حضور نداشتم اما دیگر مربیان تمرین بازیکنان را زیر نظر داشتند.

صدیقی با اشاره اسپانسری شرکت گاز از تیم‌های والیبال بانوان طی سال‌های اخیر عنوان کرد: امسال اولویت این شرکت، تیمداری در سوپرلیگ والیبال بانوان نبود بلکه به دنبال ایجاد آکادمی برای خانواده کارمندان خود شرکت است.

سرمربی تیم پارسه تهران افزود: تصمیم به موقع مدیریت تیم پارسه سبب شد بازیکنان ملی‌پوش تیم گاز بدون مشکل در سوپرلیگ امسال حضور داشته باشند.

در ادامه برنامه، شاهد گفت‌وگوی تلفنی با میترا شعبانیان سرمربی تیم بانوان بانک سرمایه بودیم؛ وی در مورد مسائل فنی تیم خود صحبت کرد و گفت: امسال سه ملی‌پوش سابق والیبال کشورمان در تیم حضور دارند که البته در حال حاضر یک نفر به تیم ملی فراخوانده شده است.
آیتم بعدی در مورد تقدیر باشگاه بانک سرمایه از توب‌ رسان‌های لیگ والیبال بود؛ در گزارشی که به همین مناسبت تهیه شده بود، گفت‌وگویی نیز با نوری رئیس هیئت والیبال استان تهران صورت گرفته بود.

وی ضمن تشکر از پخش گزارش توسط برنامه 1+5 که بهانه‌ای برای این مراسم بود عنوان کرد: همیشه عواملی در کنار سالن و پشت صحنه هستند که زحمت آنها دیده نمی‌شود و توب رسان‌ها از این دسته از افراد هستند که بخشی از زحمات آنها طی این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت.

دکتر داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران دیگر مهمان تلفنی برنامه 1+5 بود؛ وی در مورد شایع استعفا از فدراسیون والیبال گفت: برنامه‌ریزی ما برای المپیک 2020 است و اخیرا در فدراسیون والیبال آسیا و فدراسیون جهانی هم مسئولیت‌‌هایی بر عهده گرفته‌ام و طبیعتا تا المپیک توکیو در فدراسیون والیبال ایران حضور خواهم داشت.

داورزنی خاطرنشان کرد: خود را سرباز نظام می‌دانم و طی 35 سال اخیر، همواره در خدمت ورزشکاران و ورزش‌دوستان بوده‌ام.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه استمرار فعالیت‌ها برای رفتن روی سکو در المپیک ضروری است گفت: برای مسابقات المپیک آینده و انتخابی المپیک، بررسی‌های لازم صورت گرفته و همچنان در حال رصد شرایط هستیم؛ اهداف مشخصی در این زمینه داریم و باید ببینیم آیا لوزانو می‌تواند آن اهداف را محقق کند یا خیر.

وی ادامه داد: طی دوره‌های بعد از ولاسکو در ایران، وضعیت تیم والیبال کشورمان به دقت ارزیابی شده و به دنبال تصمیمی حساب شده هستیم تا کادر فنی‌ای انتخاب شود که بهترین نتیجه را به ارمغان بیاورد.

داورزنی تصریح کرد: اگر قرار باشد سیچلو در خدمت تیم ملی یا والیبال ایران باشد، تصمیم نهایی در این زمینه گرفته خواهد شد؛ این مربی در زمان ولاسکو و بعد از آن تاثیرگذاری بالایی در والیبال ایران داشته و اکنون مورد توجه کشورهای آسیایی و اروپایی قرار گرفته است.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه در نهایت، منافع والیبال ایران مهمتر از اشخاص است گفت: طی روزهای آتی، جلسات منظمی برای بررسی شرایط خواهیم داشت تا به جمع‌بندی نهایی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با 4 یا 5 نفر از افراد مذاکرات مستقیم و غیر مستقیم داشته‌ایم، علاقمند هستیم با مربیان طراز اول بین‌المللی همکاری کنیم به همین دلیل ارتباطی با رزنده داشتیم زیرا خود او در این زمینه ابراز تمایل کرده بود البته سه سال پیش هم ارتباطی با او داشتیم که گفته بود تا المپیک بعدی می‌خواهم در تیم ملی کشور خودم باشم.

داورزنی افزود: رزنده هنوز به جمع‌بندی نهایی برای خروج از برزیل نگرفته و تعهداتی هم به باشگاه‌ها و تیم‌های ملی این کشور دارد.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه مربیان خوب جهانی مایل به همکاری با تیم ملی والیبال ایران دارند گفت: لوزانو گزینه‌ای بود که از پیش او را می‌شناختیم و البته گزینه‌های دیگری هم با توجه به نیاز والیبال کشورمان مطرح هستند؛ آنچه اهمیت دارد نظمی است که باید در تیم ملی حاکم شود وگرنه بسیاری از این مربیان از نظر دانش فنی در یک سطح مشابه هستند.

وی ادامه داد: برخی عقیده داشته و دارند که فدراسیون والیبال در انتخاب مربی تاخیر دارد ولی حقیقت این است که به دنبال ارزیابی و نیازسنجی کامل تیم ملی هستیم.

تمایل مربیان خارجی برای حضور در ایران

داورزنی با بیان اینکه تعداد زیادی از مربیان خارجی برای حضور در ایران ابراز تمایل کرده‌اند تصریح کرد: سعی می‌کنیم همه مسائل را در کنار یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم که یکی از آنها ارتباط بی واسطه میان بازیکنان و مربیان است.

رئیس فدراسیون والیبال در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به راه‌اندازی ویدئوچک در تهران گفت: اراده فدراسیون این است که با توجه به حساسیت بازی‌ها، تمام تیم‌های حاضر در سوپرلیگ در شهرهای مختلف، ملزم به استقرار تجهیزات ویدئوچک و آموزش پرسنل انسانی شوند تا جلوی حاشیه‌ها و تنش‌ها گرفته شود.

پخش گزارشی در مورد ضرورت استفاده از ویدئوچک در لیگ والیبال کشورمان، بخش بعدی برنامه 1+5 این هفته بود.

فناوری چشم عقاب، یکی از شیوه‌های جدید برای رفع ایرادات ویدئوچک است که در سطح بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این گزارش درباره آن مطالبی بیان شد.

سیف‌الله ترابی از نویسندگان باسابقه ورزشی کشورمان، مهمان این برنامه بود که در بخش بعدی در استودیو حضور یافت؛ بخشی که به بررسی لیگ والیبال کشورمان اختصاص داشت.

جدال سخت پیکان و متین در هفته هشتم لیگ والیبال

نخستین دیداری که مورد بررسی قرار گرفت، بازی پیکان تهران و متین ورامین بود؛ این بازی در قالب هفته هشتم لیگ و به قضاوت ابراهیم فیروزی صورت گرفت و در نهایت با پیروزی 3 بر صفر پیکان خاتمه یافت.

بازیکنان متین ورامین مسائل مالی را یکی از مشکلات اصلی برای عدم تمرین مناسبت و ارائه بازی زیبا عنوان کردند اما ترکاشوند سرمربی این تیم نظر دیگری داشت و گفت بازی خوب پیکان، بازیکنان متین را را وادار به شکست کرد.

وی افزود: مصدومیت والیبالیست‌های متین به ویژه بازیکنان قدرتی از دیگر دلایل این شکست محسوب می‌شود.

حمزه زرینی بازیکن متین ورامین هم با بیان اینکه حضور او در این بازی علیرغم مصدومیت، غیر حرفه‌ای بود خاطرنشان کرد: به هر حال شرمنده طرفداران شدیم.

پیمان اکبری سرمربی تیم پیکان هم در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تمجید از بازیکنان متین ورامین عنوان کرد: برنامه‌ریزی ویژه‌ای روی این تیم داشتیم و بازیکنان پیکان هم طبق برنامه عملکردی مناسب داشتند و توانستند به پیروزی برسند.

بعد از بررسی فنی این بازی با حضور سیف‌الله ترابی، شاهد گفت‌وگوی تلفنی با محمد ترکاشوند سرمربی متین ورامین و صحبت‌های او در مورد مسائل فنی این تیم بودیم.

در ادامه گزارشی از دیدار تیم‌های هاوش گنبد و عمران ساری پخش شد، رقابتی که نتیجه نهایی آن 3 بر یک به سود تیم گنبدی بود.

ترابی کارشناس والیبال در مورد این بازی عنوان کرد: زمان کمی برای سرمربی تیم عمران بعد از بازی با تیم بانک سرمایه وجود داشت و در عین حال، تیم هاوش هم توانمندی زیادی داشت.

وی افزود: عمران ساری طی هفت بازی گذشته با بازیکنان چپ دست مواجه نشده بود ولی تیم هاوش چنین بازیکنی به نام میکائیل تاجر داشت و کنترل کردن حملات او بسیار سخت بود و یکی از دلایل باخت عمران همین مسئله بود.

موسوی: هیچگاه به دنبال تحریک تماشاگران نبوده‌ام

پایان‌بخش برنامه این هفته 1+5، پخش مصاحبه‌ای از موسوی بازیکن ملی‌پوش والیبال کشورمان بود؛ وی درباره حواشی صورت گرفته و فحاشی تماشاچیان نسبت به خود گفت: طرفداران تیم متین فحاشی را شروع کردند ولی من هیچ وقت عکس‌المعلی نشان نمی‌دهم تا نگویند کسی را تحریک کرده‌ام.

وی افزود: وضعیت به گونه‌ای شده که برخی بازیکنان عقیده دارند نباید به ورامین بروند و بازی کنند.
موسوی با بیان اینکه امیدوارم تماشاگران حرمت بازیکنان را نگاه دارند و شاهد مطلوب‌تر شدن وضعیت باشیم گفت: حضور من یا دیگران در جایگاه ویژه یا پشت زمین تفاوتی در اینگونه فحاشی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها ندارد بلکه باید به دنبال ریشه‌های اصلی اینگونه رفتارها باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها