jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۹۶۹۷۷۵   ۲۷ آبان ۱۳۹۵  |  ۲۰:۱۵

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تشریح جزئیات مذاکرات جدید ایران و ایرباس با هدف خرید و نوسازی ناوگان هوایی ایران، گفت: دو فروند ایرباس ۳۲۱ مدل ۲۰۰۷ به ناوگان هوایی کشور اضافه شده است.

جزئیات مذاکرات جدید ایران و ایرباس

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، علی اصغر مونسان امروز در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی و هوانوردی کیش، گفت: نمایشگاه هوایی اقتدار هوایی کشور را نشان می‌دهد، در این نمایشگاه کشورهای مختلف جهان حضور دارند و این نشان می‌دهد بخش صنایع هوایی ما مسیر خود را امروز باز کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به افزایش تعاملات بین‌المللی در بخش هوایی پس از برجام، تصریح کرد: در نمایشگاه‌هایی که در کیش برگزار می‌شود حضور شرکت‌های خارجی پررنگ است.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه به تازگی دو فروند ایرباس ۳۲۱ مدل ۲۰۰۷ به ناوگان کیش افزوده شده است، اظهار داشت: قبلاً هفت فروند هواپیمای بوئینگ ام‌دی و سه فروند فوکر ۱۰۰ در ناوگان کیش‌ایر فعال بوده است.

مونسان با یادآوری اینکه همچنین دو فروند هواپیمای جوان دیگر تا پایان سال به ناوگان کیش‌ایر افزوده می‌شود، بیان کرد: تعداد هواپیمای کیش‌ایر از ۱۰ فروند به ۲۰ فروند افزایش خواهد یافت.

وی افزود: به دنبال افزایش ۱۰۰ درصدی ناوگان و کاهش سن هواپیماهای خود هستیم؛ این ۲ فروند ایرباس ۳۲۱ که به تازگی وارد ناوگان کیش‌ایر شده‌اند ۱۰ سال عمر دارند و تا پایان سال هم ۲ فروند هواپیمای جوان دیگر به ناوگان کیش‌ایر افزوده می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه هم‌اکنون ۲ فروند ایرباس جوان اجاره‌ای در اختیار داریم درباره خرید هواپیماهای نو هم توضیح داد: باید منتظر بود و دید روش خرید هواپیماهای نو چگونه میسر خواهد شد ضمن آنکه ایرلاین یک شرکت تجاری است و در مباحث اقتصادی این مهم است که مسائل اقتصادی مدنظر باشد مثلاً هواپیمای نو سرمایه‌گذاری زیادی را می‌طلبد اما می‌توان به جای آن هواپیماهای کار کرده و جوان خرید و وارد ناوگان کرد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه با نماینده ایرباس در کیش مذاکراتی داشتیم و به آنها اعلام کردیم اگر تأمین مالی در قالب لیزینگ انجام دهند علاقه‌مند خرید هواپیماهای نو هستیم، تاکید کرد: هم اکنون خرید نقدی هواپیمای نو در دستور کار نیست، البته ما پشت ایرباس نایستاده‌ایم و کار خود را می‌کنیم.

وی ادامه داد: بزرگترین ترمینال مسافری، فرودگاهی بعد از فرودگاه امام خمینی (ره) در فرودگاه کیش ساخته می‌شود که ۴.۵ میلیون مسافر در سال ظرفیت دارد و در سال ۹۶ افتتاح خواهد شد.

مونسان از تعریض باند فرودگاه کیش تا چند ماه آینده و بهسازی روکش آن خبر داد و گفت: به زودی امکان فرود ایرباس ۳۸۰ پهن‌پیکر در فرودگاه کیش فراهم خواهد شد و تنها باند استاندارد برای فرود ایرباس ۳۸۰ در کیش راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در طول ۱.۵ سال گذشته به دنبال استقبال بخش خصوصی در راه‌اندازی خط مسافری دریایی از کیش بودیم اما بخش خصوصی ریسک‌ پذیری کمتری دارد بنابراین خود وارد مذاکره شده‌ایم.

مونسان در پایان خاطرنشان کرد: برای خرید شناور مسافری با هزار صندلی در حال مذاکره هستیم تا خطوط دریایی مسافری کیش - قشم، کیش - بندرعباس، کیش -چابهار و کیش - دبی راه‌اندازی شده و یا توسعه یابد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
-
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
وقتی بوئینگ نیاد ایرباس هم نمیاد پس چه مذاكراتی صورت میگیره؟
۰
۰
ایرانی
-
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
انشاءالله روزی برسد بجای منت كشی از دول غربی با همت وابتكار متخصصین متعهد ایرانی بهترین هواپیماهای مسافربری جهان را ایرانیها بسازند. * ما میتوانیم *
۰
۰

یادداشت

بیشتر
چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

موضوع هزینه سند نقل‌ و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یکی از گلایه‌های مهم مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ این موضوع در حالی است که با میانداری مقامات پلیس راهور، افکار عمومی شناسنامه خودرو (برگ‌ سبز) صادره از سوی نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو کافی می‌دانند و از این نظر معتقدند هزینه دریافتی در دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی نقل‌وانتقال خودرو، گران و بار مضاعفی بر دوش مردم به حساب می‌آید.

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

سفر رئیس‌مجلس ایران به روسیه ابعاد مختلفی دارد؛ یک بعدش به روابط دوجانبه ایران و روسیه مرتبط است به این معنا که دو کشور تمایل دارند روابط خود را در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای توسعه بخشند.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر