رئیس‌جمهور روز گذشته به خوزستان سفر کرد و در طول این سفر که یکی از اهداف آن، بدرقه زائران اربعین در مرز شلمچه عنوان شد، طرح هایی را افتتاح کرد.
کد خبر: ۹۶۸۱۳۴

به گزارش خبرگزاری‌ها، حجت‌الاسلام حسن روحانی برای دومین بار در دوران ریاست جمهوری خود به خوزستان سفر کرد؛ سفری که یکی از اهداف آن، بررسی پروژه‌ها و تعهدات سفر اول و میزان تحقق آنها از جمله بررسی میزان پیشرفت طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری بود که تاکنون 200 هزار هکتار آن به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

افتتاح طرح سی‌تی‌سی راه‌آهن جنوب

در این سفر، طرح‌هایی به بهره‌برداری رسید که از جمله آن می‌توان به افتتاح سامانه کنترل ترافیک راه‌آهن تهران ـ جنوب (یا طرح سی‌تی‌سی) اشاره کرد. مدیرکل راه‌آهن جنوب درباره این طرح گفت: این طرح، شامل مرکز کنترل و هدایت قطارهای محور جنوب است که با اعتبار 3000 میلیارد ریال ساخته شده است.

عبدالکریم درویش‌زاده با بیان این‌که طرح سی‌تی‌سی از پیشرفته‌ترین ابزارهای کنترل و هدایت قطارهاست که 67 ایستگاه راه‌آهن را پوشش می‌دهد، افزود: این مرکز، قطارهایی را که از مسیر جنوب از تهران تا اهواز و بندر امام تا خرمشهر تردد می‌کنند، کنترل و هدایت می کند.

افتتاح 3 طرح در میدان‌های نفتی خوزستان

افتتاح سه طرح توسعه در میدان‌های نفتی خوزستان در غرب کارون، از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر به این استان بود.

این سه طرح، شامل طرح های آزادگان شمالی، یاران شمالی و یادآوران در میدان یادآوران بود که اولی با حضور رئیس‌جمهور در میدان نفتی یادآوران و دو طرح دیگر به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

با افتتاح این طرح‌ها تولید در میدان‌های غرب کارون به 300 هزار بشکه نفت خام در روز می‌رسد.

بهره‌برداری از یک طرح آبرسانی

در این سفر، همچنین طرح آبرسانی به هفت شهر و 50 روستا در استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

این طرح آبرسانی، بخشی از طرح غدیر است که بهره‌برداری از آن، با هدف آبرسانی به شهرها و روستاهای منطقه دشت آزادگان در استان خوزستان آغاز شد.

حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در مراسم بهره‌برداری از این طرح در شهر سوسنگرد، مرکز شهرستان دشت آزادگان گفت: آب مورد نیاز منطقه (شامل 7 شهر و 50 روستا) پیش از این از رودخانه کرخه تامین می‌شد، اما با اجرای طرح غدیر، کیفیت آب شرب افزایش یافته و هدایت الکتریکی (EC) آب از 2200 واحد به 1100 واحد کاهش می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها