همه قربانیان سیگار در دنیای فوتبال / از منصور پورحیدری تا یوهان کرایف

سیگار و فوتبال گاهی اوقات پیوند منزجر کننده و غم انگیزی با یکدیگر دارند. پیوند این دو غالبا به اتفاقات تلخی منجر می شود.
کد خبر: ۹۶۷۳۸۷
همه قربانیان سیگار در دنیای فوتبال / از منصور پورحیدری تا یوهان کرایف

به گزارش جام جم آنلاین ، شاید روح ورزش مناسبتی با سیگار نداشته باشد اما دنیای فوتبال پر از بازیکنان سیگاری است. چه آنهایی که سن و سالی از آنها گذشته و چه آنهایی که هنوز جوان هستند و ابتدای راه. در دنیای فوتبال منصور پورحیدری چهره شاخص و نام آشنای فوتبال ایران و البته باشگاه استقلال آخرین فردی است که قربانی دود سیگار می شود. او بیش از سی سال سیگار کشید و در نهایت به دلیل ابتلا به سرطان ریه در 71 سالگی درگذشت.

در ادامه با مطرح ترین سیگاری های دنیای فوتبال آشنا می شویم:

یوهان کرایف، سیگار همه چیز را از او گرفت

مرد طلایی هلند، بازیکنی که به عنوان یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال شناخته می شوند. برخی پا را فراتر می گذراند و نبوغ فوتبالی او را فراتر از مارادونا و پله قلمداد می کنند. کرایف هلندی یک سیگاری تمام عیار بود. آنقدر سیگار می کشید که نفس دیگران را هم بند می آورد. تلاش ها برای ترک سیگار فقط به صورت موقتی جواب می داد. یک آب نبات چوبی گوشه لبش می گذاشت اما عاقبت تحمل نمی کرد و دوباره به سمت فوتبال برمی گشت.

کرایف در نهایت به سرطان ریه مبتلا شد. وقتی متوجه وخامت اوضاع شد در مصاحبه ای مشهور گفت: «فوتبال به من همه چیز داد اما سیگار همه آن را پس گرفت.»

ناصر حجازی ، تقصیری که گردن یک خبرنگار افتاد

چهره نام آشنای استقلال نیز در سال 90 درگذشت. او نیز بیش از سی سال سیگار کشید. نحوه سیگاری شدن او نیز جالب است. او یکبار در گفت و گویی عنوان کرد یک خبرنگار به او سیگار تعارف کرد و از آن پس سیگاری شد.

مرحوم حجازی در 62 سالگی پس از تحمل یک دوره تلخ و سخت بیماری سرطان ریه درگذشت.

ماریو بالوتلی ، ستاره شرور و ناآرام

این روزها ستاره ایتالیایی نیس فرانسه روزهای خوبی را پشت سر می گذارد. او پس از یک افت دو ساله دوباره تبدیل به یک ستاره فوتبال شده است و خوب گل می زند. اما این بازیکن 26 ساله یکی از بازیکنانی است که در سال های اخیر بارها عکسش هنگام سیگار کشیدن در مکان های مختلف گرفته شده است، موضوعی که اعتراض مربیان او در باشگاه های مختلف را به همراه داشته است.

مهدی هاشمی نسب و اعترافی که کرد

یکی از مشهور ترین چهره های فوتبال ایران که به سیگاری بودنش اعتراف کرده مهدی هاشمی نسب است، بازیکن مطرح و سابق تیم های پرسپولیس و استقلال و البته تیم ملی فوتبال ایران. یاغی دهه هفتاد و هشتاد فوتبال ایران یکبار در گفت و گویی صریحا اظهار داشت که از 15 سالگی سیگار می کشد و این موضوع هیچ وقت باعث نشده در فوتبال کم بیاورد، چیزی که بعید می دانیم درست باشد!

مارادونا هم سیگاری است!

یکی دیگر از شاخص ترین چهره های فوتبالی که سیگار می کشد مارادونا است. او قبل از آن محرومیت بحث برانگیز کمتر سیگار می کشید اما زمانی که دیگر محبور به ترک فوتبال شد بارها با سیگار در انظار عمومی دیده شد. البته مارادونا به طور ثابت سیگارنمی کشد. خودش می گوید اکنون هر چند وقت یکبار این کار انجام می دهد و خودش را سیگاری نمی داند.

سیگارهای سرمربی خاطره انگیز تیم ملی فوتبال ایران

والدیر ویرا همان سرمربی برزیلی و خاطره انگیزی است که تیم ملی فوتبال ایران را به جام جهانی 98 فرانسه برد. او نیز بسیار سیگار می کشید. در آن بازی تاریخی ایران و استرالیا هم پس از گل خداداد عزیزی به جای شادی کردن دو لا شد و باقی مانده سیگارش را از روی زمین برداشت و پکی به آن زد!

فابین بارتز، نفسش گرفت!

فابین بارتز دروازه بان تیم ملی فوتبال فرانسه در جام جهانی 98 فرانسه بود، همان جام جهانی که با قهرمانی فرانسوی ها به پایان رسید. زمانی که فرانسه به عنوان قهرمان در جشنی بزرگ شرکت کرد در حالی که همه بازیکنان و مربیان فرانسه در حال پاسخ به ابراز احساسات به جمعیت مشتاق در خیابان بودند بارتز پشت اتوبوس حامل بازیکنان سیگار می کشید! او هنوز هم سیگاری است. گزارشی که در بلیچرریپورت منتشر شد فاش کرد که او به دلیل سیگار کشیدن بیش از اندازه گاهی اوقات دچار تنگی نفس می شده است.

سیگارهای آقای ابرو

کارلو آنچلوتی سرمربی کنونی بایرن مونیخ نیز دیگر سیگاری دنیای فوتبال است. او که با مدل خاص ابروهایش مورد توجه است بارها در هنگام سیگار کشیدن دیده شده است. سرمربی بایرن مونیخ به شدت سیگاری است و این انکار شدنی نیست.

دیگر سیگاری های دنیای فوتبال ..

اشلی کول، وین رونی ، دیوید جینولا، جک ویلشر، وسلی اشنایدر ، ووسونیچ چزنی و ... دیگر سیگاری های دنیای فوتبال هستند. سیگاری ها معمولا در فوتبال خیلی زود به بن بست می رسند. آنهایی هم که به ستاره تبدیل می شوند معمولا در دوران میانسالی روزگار خوبی ندارند...

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱
علی تهرانی
-
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۸
۲
باسلام:به كارلوس كی روش افتخار میكنم كه سیگار نمیكشد.وبه خودم كه تا الان لب به سیگار ودخانیات نزده ام .بیائید از همین الان انهایی كه سیگار میكشند سیگاررا ترك كنند واینكه هركس درهرزمانی سیگار را كنار بگذارد بعد از 6 ماه 50% ریه هایش ترمیم وبعداز 2 سال ریه هایش 100% ترمیم خواهد شد.پس برای ترك آن هیچوقت دیر نیست كمی اراده كافیست هموطن.

نیازمندی ها