وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در بروکسل به عنوان بخشی از امتیازات جدید به ایران، این کشور را تشویق به وارد کردن سوخت مورد نیاز برای نیروگاههای هستهایش میکنند.
کد خبر: ۹۶۵۷۹

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «اینترنشنال هرالد تریبیون»، اتحادیه اروپا در ازای پذیرش این مسئله از سوی ایران پیشنهاد تجارت بیشتر بین تهران و این اتحادیه و افزایش روابط سیاسی را مطرح خواهد کرد.
این در حالی است که تهران به پیشنهادهای احتمالی جدید پاسخ سردی داده و تاکید کرده است هر پیشنهادی که خواستار توقف «فعالیتهای صلحآمیز ایران» شود ، «بیارزش» است.
مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند پیشنهادهای جدید ، پیشنهاد ماه آگوست را که ایران آن را رد کرده است ، بسط میدهد.
محمد البرادعی ، مدیر کل آژانس بینالمللی انرژی اتمی روز شنبه ابراز امیدواری کرد این پیشنهادات «ایران را قادر به بازگشت به میز مذاکره میکند.»
وزارت امور خارجه فرانسه روز جمعه اعلام کرده بود اتحادیه اروپا تضمینهای امنیتی منطقهای را در صورت موافقت تهران با توقف فعالیتهای هستهای حساسش به ایران ارائه میدهد.
«ژان باپتیست ماتئی» ، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت این پیشنهاد توسط سه کشور اروپایی شامل فرانسه ، انگلیس و آلمان در نشست پنج کشور عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان در 19 ماه مه در لندن مطرح میشود.
وی افزود: «در کنار اقدامات اقتصادی و دیگر گامها ، تضمینهای امنیتی به ایران ارائه میشود تا به انرژی صلحآمیز هستهای دسترسی داشته باشد اما فعالیتهای مشکوک به دارا بودن توان تولید سلاح هستهای را کنار بگذارد.»
سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه تصریح کرد: «نظراتی درباره نوع تضمینهای امنیتی به ایران در بعد منطقهای در حال بررسی است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها