سخنگوی دولت فلسطین ایجاد تفاهم و نزدیکی بین جنبشهای فتح و حماس را در خروج از بحرانهای موجود، مهم و مناسب دانست.
کد خبر: ۹۶۴۵۴

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری کویت، غازی حمد سخنگوی دولت فلسطین ، ضمن استقبال از مشارکت اعضای جنبش فتح در دولت متحد ملی تاکید کرد: درهای دولت به روی همهی گروههای فلسطینی باز است.
وی افزود: این امر تنها به بررسیهای جدیتر جهت رسیدن به دیدگاهی مشترک نیازمند است تا طرفهای درگیر بتوانند به راه حلی مناسب جهت خروج از بحران موجود دست یابند.
حمد در خصوص نشست کمیته چهار جانبه و کارشناسان بینالمللی در بروکسل که به منظور بررسی نحوهی اعطای حقوق کارمندان دولت فلسطین و حل بحران اقتصادی آن برگزار شد، عنوان داشت: کمیتهی چهارجانبه به خوبی میداند که دولت فلسطین گناهی مرتکب نشده است که با این اعمال فشارها و تحریمهای اقتصادی رو به رو شود. امیدواریم که گامهای موثری از سوی این کمیته برای حل بحران اقتصادی فلسطین صورت گیرد.
وی با اشاره به نامشخص بودن نحوهی پرداخت حقوق کارمندان فلسطینی تاکید کرد: واگذاری مسوولیت این امر به سازمانهای بینالمللی بر اقتصاد فلسطین و نظام بانکی آن تاثیر منفی میگذارد.
سخنگوی دولت حماس در پایان خاطرنشان کرد که دولت حماس تمامی تلاش خود را به کار میگیرد تا حقوق کارمندان از طریق بانکها و یا شخصا به آنها پرداخت شود.
خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از مقامات سازمان امنیت ملی فلسطین گزارش داد که یک فلسطینی در نزدیکی مقر این سازمان در جنین واقع در کرانهی باختری از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.
همچنین بر اساس گزارش خبرگزاری آلمان، گردان شهدای الاقصی شاخهی نظامی جنبش فتح نیز مسوولیت حمله به گشتی نیروهای رژیم صهیونیستی در شمال بیت حانون واقع در نوار غزه را بر عهده گرفت.
سخنگوی گردانهای شهدای الاقصی این حمله را واکنش طبیعی این گردان به حملات و جنایات رژیم اشغالگر دانست و وعده داد که حملات خود را علیه این رژیم افزایش میدهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها