۱۸ روز به پایان فرصت انجمن اوتیسم باقی است

درخواست انجمن اوتیسم از وزارت بهداشت و شهرداری

مدیر عامل انجمن خیریه اوتیسم از مردم، وزارت بهداشت و شهرداری درخواست کرد تا برای تامین هزینه خرید ساختمان این مرکز و حفظ آن برای کودکان داخل طیف اوتیسم به آنها کمک کنند.
کد خبر: ۹۶۳۸۶۶
درخواست انجمن اوتیسم از وزارت بهداشت و شهرداری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، سعیده غفاری درخصوص چرایی ایجاد کمپین تامین هزینه خرید مرکز جامع اوتیسم از سوی این انجمن، گفت: انجمن خیریه اوتیسم به عنوان اولین مجموعه خیریه فعال در این زمینه، کار خود را با یک اتاق شروع کرد و به یک ساختمان چهار طبقه گسترش داد. در هر طبقه، بخشی از خدمات مرکز جامع اوتیسم ارائه می‌شود، اما در دو طبقه، فعالیت‌های مهمی در زمینه کار با کودک انجام می‌شود. در حال حاضر مالک این دوطبقه می‌گوید به ساختمان مذکور نیاز دارد؛ انجمن هم باید آن را بخرد، در غیر این صورت به فروش گذاشته می‌شود.

وی افزود: حل این مشکل از عهده انجمن و خانواده این کودکان برنمی‌آید و نیازمند همکاری نهادهای دولتی مانند شهرداری و مردم است تا بتواند این دو طبقه را به عنوان اولین مرکز جامع اوتیسم در سطح کشور برای این کودکان نگه دارد. چشم امید صدها خانواده به این مرکز است.

مدیرعامل انجمن خیریه اوتیسم تصریح کرد: ما به طور کلی ۹۰۰ مددجو داریم، اما در این دو طبقه، با توجه به محدودیت فضا و تعداد درمانگران، ۱۲۰ تا ۱۳۰ کودک به صورت روزانه و هفتگی از خدمات درمانی توانبخشی استفاده می‌کنند. تمام خدمات انجمن نیز برای خانواده‌های اوتیسم تا امروز رایگان بوده است.

غفاری، میانگین مبلغ مورد نیاز برای خرید هر واحد را ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تا امروز حدود ۱۵۰ میلیون جمع شده است و ما تا آخر آبان برای تهیه این مبلغ فرصت داریم، در غیر این صورت باید این دو واحد را تحویل دهیم.

به گفته وی، در این مجموعه خدمات توانبخشی، تشخیص و ارزیابی، برنامه درمانی، آموزش‌های خانواده محور و مخصوص کودکان اوتیسم ارائه می‌شود و تمام مجموعه نیز به واسطه تشکیل شبکه دوستدار کودکان اوتیسم، خدمات حمایتی، فرهنگی و اجتماعی ویژه‌ای را به تمام خانواده‌ها در سراسر ایران ارائه می‌کند.

مدیرعامل انجمن خیریه اوتیسم از وزارت بهداشت درخواست کرد که مانند سال گذشته که به آنها در زمینه راه‌اندازی مرکز جامع اوتیسم کمک کرد، این بار نیز از آنها در راستای ارائه خدمات خود به کودکان داخل طیف اوتیسم کمک کند.

غفاری ادامه داد: شهرداری تهران هم می‌تواند این ملک را خریداری و بخشی از مسئولیت اجتماعی خود را با این اقدام اجرایی کند. یکی دیگر از اقداماتی که شهردای می‌تواند انجام دهد، احداث پل عابر پیاده روبروی انجمن، نصب تابلوی راهنمای انجمن خیریه اوتیسم و همچنین فراهم کردن تسهیلاتی در منطقه پنج برای برای عبور و مرور این خانواده‌ها است. از تمام علاقمندان به حمایت از خانواده‌های اوتیسم در خواست می‌کنم در شهرستان‌ها که از محروم‌ترین اقشار محسوب می‌شوند، حمایت‌های خود را دریغ نکنند.


اوتیسم رسیدگی ویژه می‌خواهد

مدیرعامل انجمن خیریه اوتیسم، این کمپین را فرصتی برای رسیدن صدای این کودکان به گوش مردم دانست و ادامه داد: ما در درجه اول از مردم می‌خواهیم این کودکان را در سطح اجتماع بپذیرند و بدانند آنها با ورود به اجتماع، درمان می‌شوند. اوتیسم نیاز به رسیدگی و توجه خاصی دارد. از طرفی هم هنوز اتفاقی برای بیمه اوتیسم نیفتاده است و قانونگذاری در مجلس برای این اختلال با آمار یک مورد در هر ۶۵ تولد، مورد غفلت قرار گرفته است.

غفاری تاکید کرد: استان تهران حداقل چهار مرکز جامع لازم دارد که ساخت آنها کار سازمان‌های دولتی و مجموعه بخش خصوصی است، آنها باید مشارکت کنند که این کودکان از دل خانواده‌ها بیرون بیایند و نفس بکشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها