jamejamnashriyat
کد خبر: ۹۶۳۵۰۱   ۱۲ آبان ۱۳۹۵  |  ۰۰:۰۱

(پاسخ این سوال را فردا در همین جا بخوانید.)

پاسخ پرسش دیروز ( چه غذاهایی آهن دارند؟):

مواد غذایی زیر به ترتیب اولویت منابع غنی برای آهن محسوب می‌شوند:

جگر، قلوه، گوشت قرمز، ماهی، زرده تخم‌مرغ، سبزی‌های دارای برگ سبز تیره مانند جعفری، اسفناج و حبوبات مثل عدس و لوبیا.

میوه‌های خشک (برگه‌ها) بخصوص برگه زردآلو و دانه‌های روغنی.

ویتامین C که در آلو، خربزه، ریواس، انبه، گلابی، طالبی، گل‌کلم، سبزی‌ها، آب پرتقال، لیمو شیرین، لیموترش، سیب و آناناس وجود دارد نیز می‌تواند عوامل افزایش‌دهنده جذب آهن در بدن باشد.

هویج، سیب زمینی، چغندر، کدو تنبل، گوجه‌فرنگی، کلم پیچ و شلغم نیز سبب افزایش جذب آهن می‌شوند.

محصولات تخمیری مثل سس سویا

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
از بنده خدا به بنده خدا

از بنده خدا به بنده خدا

جناب آقای رئیسی! رئیس‌جمهور منتخب تمامی مردم ایران اسلامی، یقین دارم از دیروز صبح، سونامی آدم‌ها و پیام‌های تبریک به سوی شما روانه شده و به احتمال زیاد خسته‌تر از آن هستید که همه آنها را بخوانید، هرچه هست این یک پیام تبریک نیست.

فرصت افزایش سرمایه‌ اجتماعی

فرصت افزایش سرمایه‌ اجتماعی

خبر کوتاه بود: «سیزدهمین رئیس‌ جمهور ایران انتخاب شد». به بهانه این خبر می‌خواهم به چند نکته اشاره کنم که چگونه می‌توان این انتخاب را تبدیل به یک فرصت کرد تا مردم رنگ آرامش را بیشتر ببینند.

دولت آینده جبران کند

دولت آینده جبران کند

انتخابات ریاست‌ جمهوری بار دیگر عرصه‌ای برای خلق حماسه از سوی مردم انقلابی و فهیم جمهوری اسلامی ایران بود.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
وضعیت قرمز گیشه

سینما سال جدید را هم با بحران شروع کرده و ظاهرا مردم هنوز رغبتی به فیلم دیدن ندارند

وضعیت قرمز گیشه

پیشخوان

بیشتر