سال 1965 جان لنون، خواننده گروه بیتلز طی نامه‌ای در اعتراض به دخالت بریتانیا در جنگ ویتنام و «بیافرای نیجریه» مدال امپراتوری بریتانیا را به ملکه الیزابت برگرداند. این نامه دیروز در وسایل شخصی فردی گمنام پیدا شد.
کد خبر: ۹۶۲۶۶۱

به گزارش فارس، کارشناسان قیمت این نامه را 60 هزار پوند، معادل 73 هزار دلار تخمین زده‌اند. لنون در این نامه برای ملکه بریتانیا توضیح داده است که چرا این مدال افتخار را به ملکه برمی‌گرداند.

لنون در این نامه که در سال 1965 تحریر شده، می‌نویسد: عالیجناب، من این مدال «عضویت امپراتوری بریتانیا»(MBE) را در اعتراض به مشارکت بریتانیا در مناقشه «بیافرای نیجریه» و حمایت بریتانیا از آمریکا در جنگ ویتنام و نیز دخالت در امور ترکیه، به شما برمی‌گردانم.

جان وینستون لنون خواننده، ترانه‌سرا، موسیقیدان، آهنگساز و شاعر از معروف‌ترین و برجسته‌ترین چهره‌های دنیای موسیقی راک در انگلستان به دنیا آمد. او به‌عنوان یکی از اعضای مؤسس گروه بیتلز و یکی از تاثیرگذارترین افراد در افزایش بافت موسیقی عامه‌پسند در سراسر جهان شناخته شد. وی به‌همراه پل مک‌کارتنی یکی از موفق‌ترین مشارکت‌ها را در نوشتن ترانه در قرن 20 انجام دادند. لنون آخرین آلبومش را با نام «فانتزی دو» در سال 1980 منتشر کرد، اما سه هفته پس از انتشار این آلبوم به ضرب گلوله به قتل رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها