نگرانی از پروژه نفوذ دشمنان به کشور، وزیر اطلاعات را به مجلس کشاند، اما سیدمحمود علوی تاکید کرد که وزارت اطلاعات در این زمینه اشراف کامل دارد و هر جا که مصداقی از مصادیق نفوذ مطرح شده، بدون تسامح به آن ضربه وارد کرده است.
کد خبر: ۹۶۰۸۳۳

به گزارش جام‌جم، سیدمحمود علوی در نشست علنی دیروز مجلس در پاسخ به سوال کریمی‌قدوسی، حسن نوروزی و حسینعلی حاجی‌دلیگانی درخصوص پروژه نفوذ با بیان این‌که خوشبختانه وزارت اطلاعات همان‌گونه که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شده، اشراف کامل برمساله نفوذ دارد، تاکید کرد: در واقع لازمه مقابله با نفوذ این نیست که درهای کشور بسته شود بلکه دستگاه اطلاعات با حضور سربازان گمنام امام زمان(عج)، جلوی نفوذ حشرات موذی را می‌گیرد.

علوی درخصوص مصداق مورد نظر در سوال نمایندگان و ورود جیمز داباکیس به ایران در قالب توریست، گفت: آقای جیمز داباکیس، سناتور سنای ایالتی در یکی از ایالت‌های آمریکا بوده که اگر بخواهیم معادل‌سازی کنیم، مانند یکی از اعضای شورای شهر استان‌های کشور خودمان است. در عین حال وزارت اطلاعات بر ورود این فرد، اقامت، بازدیدها، دیدارها و ترددهای وی اشراف کامل داشته و باید گفت که این، دومین سفر وی به ایران است.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سوال دیگر نمایندگان درخصوص همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با شرکت فرانسوی گیم‌کالکشن تصریح کرد: هر سال دو بار این نمایشگاه برگزار می‌شود و شرکت‌هایی که در دنیا بازی‌های رایانه‌ای تولید می‌کنند در آن حضور و تبادل نظر می‌کنند. کشور ما نیز به عنوان یکی از کشورهای تولید‌کننده بازی‌های رایانه‌ای برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سومین سوال نمایندگان در خصوص سفر یکی از روسای دانشگاه‌ها به کشورهای خارجی تصریح کرد: سفر شهروندان ایرانی به کشورهای مختلف دنیا غیر از رژیم اشغالگر قدس از نظر قانونی و شرعی اشکال ندارد.

وی افزود که‌ سفرهای شخصی مردم جز در مواردی که به مساله نفوذ مربوط باشد به وزارت اطلاعات ارتباطی ندارد و در مورد سفرهای ماموریتی و فرصت‌های مطالعاتی و آموزشی نیز دستگاه‌های مرتبط با ماموریت واگذار شده مسئول هستند، البته ما بر موضوعات اطلاعاتی و نفوذ یا سوء‌استفاده از دسترسی و تخلیه اطلاعات، اشراف کامل داریم.

نماینده سوال کننده قانع شد

پس از اظهارات وزیر اطلاعات، کریمی‌قدوسی اعلام کرد که از توضیحات وزیر قانع شده است.

مسعود پزشکیان هم که ریاست جلسه علنی را به عهده داشت، گفت: آقای علوی تذکری دادند که آقای دری‌اصفهانی برابر نظر کارشناسان وزارت اطلاعات، جاسوسی نکرده است. دری‌اصفهانی فردی بود که بر اساس اخباری که چندی قبل منتشر شد در چند جلسه از مذاکرات هسته‌ای حضور داشته و مدتی قبل به اتهام جاسوسی بازداشت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها