وقتی که فریزر یخ می‌زند در اثر کاهش حجم آن، نگهداری از مواد غذایی مشکل می شود، از این رو برفک زدایی اصولی آن ضروری است.
کد خبر: ۹۶۰۵۲۷
چند گام ساده برای برفک زدایی اصولی فریزر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم ، برای خلاص شدن از یخ های متراکم داخل فریزر کافی است مراحل سادۀ زیر را انجام دهید:

- سیم برق را از پریز بکشید و آن را جایی غیر از روی زمین بگذارید. چند دستمال جاذب رطوبت یا حولۀ خشک زیر یخچال قرار دهید تا آب حاصل از ذوب یخ ها را جذب کنند.

- تمام محتویات فریزر را خارج کنید و منتظر بمانید تا یخ ها آب شود. می توانید شب، سیم برق یخچال را جدا کنید و صبح آن را تمیز کنید تا زمان انتظار برای ذوب یخ ها کاهش پیدا کند. دقت کنید محتویات فریزر مخصوصا مواد با فسادپذیری بالا مثل انواع گوشت را در یخچال بگذارید. ضمنا در فریزر را باز بگذارید تا سرمای آن حفظ نشود و یخ ها سریع تر ذوب شوند.

- بعد از آب شدن یخ ها، طبقات داخل فریزر را خارج و سطح داخلی آن را با دستمال خشک کنید و اجازه دهید در مجاورت هوا به خوبی خشک شود.

- دوشاخه را به پریز بزنید و طبقه ها را سر جایشان بگذارید. دست کم یک ساعت برای این که فریزر به قدر کافی سرد شود زمان لازم است. غذاهای منجمد را دوباره در آن بگذارید.

- دقت کنید که استفاده از آب جوش برای ذوب برفک ها و یا به کار بردن شوینده های شیمیایی برای تمیز کردن داخل فریزر، راهکارهای مناسبی نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها