توزیع 1600 پزشک متخصص در مناطق کمتر برخوردار

قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر، چشم ساکنان مناطق محروم به دیدن 1600 پزشک متخصص، روشن شود. آن‌طور که معاون درمان وزیر بهداشت خبر داده، آبان امسال 2000 نیروی متخصص در 27 رشته تخصصی در 580 بیمارستان و 378 شهر کشور توزیع می‌شوند که بر این اساس، 1600 نفر از متخصصان در مناطق محروم و کمتر برخوردار توزیع می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۸۳۸۷

به گزارش جام‌جم، محمد آقاجانی ابراز امیدواری کرده که توزیع 2000 متخصص در کشور، بخش قابل توجهی از نیازها را تامین می‌کند، اما در برخی رشته‌ها مانند جراحی مغز و اعصاب، رادیولوژی و ارتوپدی، همچنان با کمبود متخصص روبه‌رو هستیم.

بیشترین تعداد متخصصان توزیع شده در کشور، مربوط به رشته‌های داخلی بزرگسالان، کودکان و زنان و زایمان خواهد بود. به گفته معاون درمان وزیر بهداشت، این تعداد پزشک متخصص به تناسب در کشور توزیع می‌شوند تا عدالت در خدمات بویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار محقق شود.

در این میان، استان تهران سهمی از فرآیند توزیع نیروهای متخصص نخواهد داشت، زیرا تعداد پزشکان متخصص در پایتخت به مرحله اشباع رسیده است.

یکی از عمده مشکلاتی که همواره ساختار نظام سلامت در مناطق محروم را تهدید کرده، بحث مدت زمان کوتاهی است که پزشکان متخصص در مناطق محروم فعالیت می‌کنند، طوری که اغلب پزشکان تلاش می‌کنند پس از گذراندن طرح اجباری در مناطق محروم، بلافاصله به کلانشهرها بیایند.

برای ماندگاری بیشتر پزشکان در مناطق محروم، آقاجانی تاکید دارد که راهکارهای متعددی پیش‌بینی کرده است. به گفته این مقام مسئول، در برخی شهرهای کوچک مانند ابوموسی که بیمارستان‌های حاکمیتی دارند یا در شهرهای مرزی و دورافتاده، برای ماندگاری پزشکان، حقوق ثابت ماندگاری به آنان پرداخت می‌شود، اما در مناطق محرومی که تعداد بیماران کافی است، به جای پرداخت حقوق ثابت، پرداخت عملکردی انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها