دختر فولکس واگن هم بعله!

زیبا رویان پاریس +عکس

به نظر می‌رسد فروش جهانی هوندا سیویک 2017 که در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شده تا یک ماه دیگر آغاز شود. میتسورو کرایا، رئیس پروژه نسل دهم هوندا ضمن اعلام این خبر افزود: این محصول که بیش از حد برای خریداران جوان محافظه‌کارانه است با تغییرات زیادی روبه‌رو بوده و برای رقابت بسیار ارتقا پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۵۷۳۱۴
هوندا سیویک 2017 با توربوی جدید

یکی از انواع این خودرو، هاچ‌بک سه در است و در درجه اول برای بازار آمریکا تولید شده و پس از آن وارد بازار انگلستان خواهد شد. سیویک جدید همانند نسل قبلی خود در کارخانه سویندون هوندا ساخته می‌شود. این در حالی است که شرکت هوندا تایید کرده است برای توسعه فناوری‌های جدید تولید 200 میلیون پوند (حدود 934 میلیارد تومان) سرمایه‌گذاری کرده است. پیش از این محصولات کارخانه سویندون فقط برای بازارهای اروپا در نظر گرفته شده بود، ولی در حال حاضر قرار است 40 درصد از مجموع تولیدات آن برای شمال آمریکا، 40 درصد برای اروپا و 20 درصد باقیمانده نیز در بازار انگلستان عرضه شود.

یکی دیگر از تفاوت‌های قابل ذکر در تولید سیویک جدید شیوه مونتاژ آن خواهد بود. به این شکل که تا پیش از این ابتدا کلاف داخلی مونتاژ و سپس قاب بیرونی و مفاصل به آن اضافه می‌شد، اما در شیوه نوین تمامی مراحل نصب به صورت همزمان خواهد بود. همچنین طبق ادعای شرکت هوندا، سیویک 2017 با داشتن سقف پیچشی نسبت به نسل قدیم خود 52 درصد سبک‌تر خواهد بود. از دیگر تغییرات ظاهری در این هاچ‌بک می‌توان به افزایش 13 سانتی‌متر در طول، سه سانتی‌متر در ارتفاع و همچنین نزدیک شدن سه سانتی‌متری محور چرخ‌ها به یکدیگر اشاره کرد.

طبق اعلام هوندا، سیویک جدید با دو موتور بنزینی توربوشارژ به بازار ارائه خواهد شد. یکی موتور یک لیتری با 127 اسب بخار قدرت و دیگری موتور 5/1 لیتری چهارسیلندر با قدرت 180 اسب بخار است که هر دوی آنها به گیربکس شش سرعته خودکار با فناوری سی‌وی‌تی مجهز خواهند بود. علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود یک موتور دیزل 6/1 لیتری با قابلیت تولید 118 اسب بخار نیز روی این مدل قابل نصب باشد تا بتواند 50 درصد از میزان فروش سیویک در انگلستان را به خود جذب کند. همچنین طبق گفته‌های کرایا، هنوز تصمیمی برای ساخت نمونه تمام هیبرید این خودرو گرفته نشده است.

شرکت هوندا برای طراحی کابین سیویک جدید تغییرات نسبتا بارزی در نظر گرفته است. یک نمایشگر هفت اینچی نسل دوم که قابلیت اتصال به تجهیزات سرگرمی را خواهد داشت، یکی از این تغییرات خواهد بود. سیستم عامل این نمایشگر همزمان از اندروید و کارپِلِی پشتیبانی خواهد کرد. همچنین سیستم ناوبری شرکت گارمین با بروزرسانی پنج ساله رایگان نیز روی این سیستم نصب خواهد شد.

به لطف طولانی‌تر شدن فاصله میان دو محور، فضای داخلی کمی بهبود یافته است. براساس ادعای کارشناسان هوندا، فضای پای سرنشینان عقب 95 میلی متر افزایش داشته و فضای بار آن نیز به 478 لیتر ارتقا یافته که با در نظر گرفتن فضای بار 360 لیتری فولکس واگن گلف، رقم قابل ملاحظه‌ای به نظر می‌رسد.

انتظار می‌رود هوندا سیویک جدید که به سیستم ترمز چهار چرخ ای‌بی‌اس، اخطار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی و بسیاری دیگر از تجهیزات رفاهی مجهز شده باشد، در نمونه ابتدایی خود با قیمتی در حدود 18 هزار و 360 پوند (حدود 86 میلیون تومان) فروخته شود.

منبع: autocar.co.uk

مترجم: محمدرضا نجفی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
-
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
چرا مثلا 1/6 لیتری را مینویسید 6/1 لیتری؟؟.....این اطلاعات فنی را كاملا غلط منتقل میكند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها