در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش جام جم آنلاین از عصر خودرو ، این خودرو به لطف وزن کم، پیشرانه بسیار انعطافپذیر و پربازده و ظاهر خشن و جذاب، تا حدی خود را به یک کوپه فوق سریع نزدیک کرده بود و از رقبای سنگین و باابهتش اندکی فاصله گرفته بود. به لطف همین ویژگیها و تقویتپذیر بودن پیشرانه بود که بامو 3000 به یکی از محبوبترین خودروها برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی بدل شد.
با آنکه این خودروها بعدها و در اواسط دهه 70 میلادی با سری 6 جایگزین شد، اما شاید بتوان تا حد زیادی آن را منحصربهفرد دانست.
در میانه دهه 50 شمسی، یک دستگاه بامو 3000 CSi در حدود 200 هزار تومان قیمت داشت. این قیمت چیزی در حدود 3 برابر قیمت کوپه کوچکتر و محبوب همین برند باواریایی یعنی 2002 بود.
با آنکه بعدها سری6 نیز در تیراژی نسبتا محدود به ایران وارد شد، اما هرگز نتوانست افسانه 3000 را تکرار کند.
امروزه قیمت فرزند خلف بامو 3000 یعنی سری 6 بسته به امکانات و نوع پیشرانه، ممکن است چیزی در حدود 700 میلیون تومان باشد که در حدود 3500 برابر قیمت پدرش در 40 سال قبل است!
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد