سخنگوی وزارت ارشاد ضمن اشاره به بیانیه اعتراضی سه نفر از نمایندگان استان قم در راستای اتفاقات رخ داده، اخبار منتشر شده درباره برکناری یا استعفای وزیر ارشاد را تکذیب کرد.
کد خبر: ۹۵۵۰۷۶

حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شایعه استعفا یا کناره‌گیری علی جنتی وزیر ارشاد از این وزارتخانه، اظهار کرد: این مطلب را قویا تکذیب می‌کنم. نه بحث کناره‌گیری و نه استعفا و نه حتی برکناری مطرح است.

او در پاسخ به این‌که عنوان می‌شود بعد از ایام عاشورا و تاسوعای حسینی برکناری وزیر ارشاد کلید می‌خورد و این مبنی بر اتفاقات رخ داده در شهر قم است، گفت: حتی از سوی مجلس نیز چنین موضوعی تاکنون مطرح نشده است، اما بواسطه اتفاقات رخ داده سه نفر از نمایندگان قم نامه‌ای را در قالب یک بیانیه نوشته و از اتفاقات رخ داده ابراز ناخشنودی کرده‌اند.

او گفت: در این مدت هم آقای جنتی و هم ما در وزارت ارشاد پیگیر موضوع بودیم و در مورد مراسمی که در قم مخاطبان آن با پوشش نامناسب و عدم رعایت شئونات اسلامی حضور داشتند توضیحاتی دادیم.

حواشی به وجود آمده در این مراسم موجب نگرانی شده بود که در نهایت شخص مدیرکل استان قم هم عذرخواهی و استعفا کردند و وزیر ارشاد امروز با این استعفا موافقت نمودند.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد با بیان این‌که حواشی به وجود آمده در شهر قم از سوی مخاطبان صورت گرفته، گفت: قصور در این زمینه در شهر قم صورت گرفت، اما تعمدی از سوی مدیرکل استان صورت نگرفته است. این برنامه اجرا شده معمول و متداول بود اما تخطی از سوی مخاطبان آن مشاهده شد. این‌که شخص مدیر کل عذرخواهی کرد به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی از سوی حاضران بود.

وی با اشاره به این‌که مدیرکل ارشاد استان قم خود یک روحانی خوش‌سابقه و اهل علم است، گفت: آقای دانشی روحانی خوش‌سابقه و اهل علم و ملبس به لباس روحانیت است و پس از توضیحاتی که وزیر ارشاد دادند ایشان نیز توضیحات را پذیرفته و با استعفای ایشان موافقت شد.

او با بیان این‌که پذیرش استعفا از سوی وزیر ارشاد به معنای احترام به دغدغه‌ها و نگرانی‌های مراجع گرانقدر است، اظهار کرد: این استعفا نشان می‌دهد حفظ حریم و حرم ملکوتی حضرت معصومه(س) و احترام به مراجع در اولویت کار قرار دارد.

سخنگوی ارشاد از فعالیت ارشاد استان قم توسط سرپرست خبر داد و گفت: تا معرفی مدیر کل جدید، اداره ارشاد استان قم با سرپرست اداره خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها