مسابقه فوتبال در «انسان اولیه»

ادی ردماین، بازیگر انگلیسی‌تبار سینما می‌گوید همکاری با انیمیشن «انسان اولیه»، یکی از بهترین تجربه‌های حرفه‌ای کاری را برایش به همراه داشته است. او در انیمیشن استاپ موشن تازه شرکت فیلمسازی آردمن، به جای کاراکتر محوری داستان حرف می‌زند. این کاراکتر داگ نام دارد و یک مرد غارنشین است. زمان رخداد ماجراهای فیلم هم دوران ماقبل تاریخ است. این مرد غارنشین تلاش دارد قبیله‌اش را از خطر نابودی نجات دهد و مانع نابودیشان توسط ماموت‌ها و دیگر موجودات عجیب و غریب آن دوران شود. در عین حال، او ماموریت عجیبی را هم در دستور کار خود دارد: سازماندهی و برگزاری اولین مسابقات جهانی فوتبال بین اهالی قبیله خودش و بقیه قبایل موجود!
کد خبر: ۹۵۵۰۲۸

داگ در این کمدی اکشن ماجراجویانه، دوستی هم به نام هاگناب دارد. این حیوان مهربان و دوست‌داشتنی همه جا همراه داگ است و می‌کوشد به او کمک کند گلیمش را از آب بیرون بکشد. ردماین درباره کار تازه‌اش می‌گوید: برای من که بیشتر بازیگر نقش‌های متعارف در فیلم‌های متفاوت سینمایی بوده‌ام، همکاری با انسان اولیه مثل ورود به یک دنیای تازه و کاملا متفاوت بود. با این‌گونه فضاها آشنایی زیادی نداشته‌ام و در ابتدای کار، می‌ترسیدم که نتوانم از عهده انجام آن بربیایم. اما نیک پارک به من گفت این کار اصلا ترسی ندارد و چیزی است شبیه بقیه کارهایی که تا به حال کرده‌ام.

البته بازیگر نامزد جایزه اسکار و 34ساله سینما به این نکته اشاره می‌کند که برخلاف گفته پارک، انسان اولیه و شرایط کاری آن اصلا هیچ شباهتی به بقیه کارهای این بازیگر نداشته و بکلی‌ تجربه‌ای متفاوت بوده است! با این حال، ردماین تاکید می‌کند همیشه می‌خواسته در یکی از انیمیشن‌های شرکت آردمن، به عنوان صداپیشه همکاری کند. شهرت این شرکت انیمیشن‌سازی، از دروازه‌های انگلستان گذشته و به کشورهای دور دنیا هم رسیده است. انیمیشن «والاس و گرومیت» این شرکت، چند سال قبل اسکار بهترین انیمیشن سال را از آن خود کرد. ساخته‌های کارتونی این شرکت، نمایش عمومی موفقیت‌آمیزی هم در سراسر دنیا داشته‌اند و محبوب بچه‌ها و خانواده‌های آنان هستند.

شاید به همین دلیل بوده که انسان اولیه، به صورت مشترک با شرکت فیلمسازی فرانسوی کانال پلاس تهیه شده است. برای تولید فیلم، حدود 50 میلیون دلار هزینه صرف شده است. نیک پارکر فیلمنامه فیلم را با همکاری مارک برتن نوشته و خود کارگردان آن است. حال و هوای فیلم هم شباهت زیادی به دنیای رنگارنگ و جذاب انیمیشن‌های قبلی آردمن دارد. برای تماشاگرانی که دو سال قبل «شاون گوسفنده» این شرکت را تماشا کرده‌اند، انتظار برای نمایش عمومی انسان اولیه جذاب است. این انیمیشن که اکنون در حال سپری کردن آخرین روزهای تولید است، برای 31 ژانویه 2018 روی پرده سینماهای جهان می‌رود. ادی ردماین که خودش از طرفداران سرسخت بازی فوتبال است، به محوری بودن مسابقه فوتبال در داستان فیلم اشاره و آن را برگ برنده سازندگان در رویارویی با تماشاگران مشتاق و کنجکاو می‌داند. به گفته او: باید صبر کنید و بازی فوتبال انسان‌های اولیه را در زمین بازی ببینید. عالی است و باعث حیرت شما می‌شود!

منبع: هالیوود ریپورتر

مترجم: کیکاووس زیاری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها