دکتر مخبر دزفولی اعلام کرد؛

در بهداشت و درمان 10000 عضو هیئت علمی نیاز است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به 10000 عضو هیئت علمی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۱۷۰
در بهداشت و درمان 10000 عضو هیئت علمی نیاز است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی با اشاره به ارائه گزارش تلاش های صورت گرفته در خصوص جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه های کشور گفت: بر اساس گزارش ارائه شده نزدیک به 43000 نفر در هشت سال گذشته به عنوان عضو هیئت علمی به مجموعه دانشگاه های کشور اضافه شده اند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: در حوزه علوم پزشکی تعداد استاد به دانشجو نزدیک به 10 به یک است که با توجه به تاکید بر کیفیت در این حوزه باید این عدد بهبود پیدا کند.
وی افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر نزدیک به 10000 عضو هیئت علمی مورد نیاز است.
رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اضافه کرد: در بخش وزارت علوم نیز نسبت استاد به دانشجو به این صورت است که به ازای هر 30 دانشجو یک عضو هیئت علمی داریم و این عدد باید به 22 برسد.
دکتر مخبر دزفولی تاکید کرد: شیب جذب محققان و دانشمندان جوان به عنوان عضو هیئت علمی در مجموعه های علمی کشور قابل قبول است که هیئت های جذب در دانشگاه ها، هیئت های مرکزی در وزارتین و دانشگاه آزاد به همراه هیئت عالی جذب تلاش های خوب و مثمر ثمری را انجام داده اند.
دکتر مخبر دزفولی تاکید کرد: اعضای هیئت علمی و محققین یکی از ارکان اصلی پیشرفت علمی در کشور هستند و حتما مشکلات این حوزه باید رفع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها