همزمان با هفته دفاع مقدس و به مناسبت گرامی داشت سالروز شکست حصر آبادان، کتاب «تاریخ آبادان» با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر آبادان و علاقه مندان به هنر رونمایی شد.
کد خبر: ۹۵۰۱۱۱
رونمایی از کتاب تاریخ آبادان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، سید عارف موسوی نویسنده کتاب «تاریخ آبادان» در آیین رونمایی از این کتاب در مرکز فرهنگی سینما مهر، گفت: برای تالیف این کتاب 20 سال در خصوص تاریخ و اتفاقات آبادان پژوهش و کار تحقیقی شده است.

وی اظهار داشت: آبادان بزرگترین نقش را در تمدن مدنی کشور ایفا کرده است اما توجهی به آن در کتاب های تاریخی نشده است.

موسوی افزود: در کتاب تاریخ آبادان وقایع یکصد سال اخیر همانند واقع سینما رکس و جنگ تحمیلی در این شهر مطرح شده است.

این نویسنده گفت: کتاب هایی که در خصوص هشت سال جنگ تحمیلی در کشور داریم از نام آبادان که نقشی اساسی داشت کمتر نام برده شده است و در بحث فرهنگی نیز آبادان مظلوم واقع شده است.

موسوی افزود: تاکنون 14 اثر را ارائه داده ام و برای کتاب تاریخ آبادان یک میلیارد و 600 میلیون ریال با حمایت بخش خصوصی هزینه شد.

مجموعه چهار جلدی تاریخ آبادان تالیف سید عارف موسوی می باشد که از سوی انتشارات شمیم یاس ولایت منتشر شده است.

هر مجلد این مجموعه چهار جلدی به یک موضوع پرداخته است، جلد اول ژئوفیزیک، جلد دوم سیاست و حکمرانان، جلد سوم انقلاب، عهدنامه ها و نفت و جلد چهارم جنگ و شاخصه های فرهنگی.

این مجموعه نفیس شامل 62 فصل در 3400 صفحه و با قیمت دو میلیون ریال به چاپ رسیده است.

از دیگر آثار مولف این کتاب می‌توان به ترجمه منظوم قرآن کریم، کوچه‌های خاطره، در حوالی شهود، از گذشته ای که نمی آیم، رستاخیز غیرت، با کاروان دل، معراج نامه، نانوشته‌ها، بی‌نشانی اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها