رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بدعهدی مکرر آمریکا در فروش هواپیما به ایران گفت: قرارداد با بوئینگ بسیار پیچیده بوده و به این راحتی‌ها واگذاری هواپیمای خریداری شده به ایران انجام نخواهد شد.
کد خبر: ۹۴۹۳۵۲

محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر این‌که بدعهدی آمریکا در فروش هواپیما ادامه خواهد داشت، افزود: هیچ هواپیمایی تا پایان عمر دولت فعلی به ایران واگذار نخواهد شد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که موافقت آمریکا با فروش هواپیما به ایران نشان‌دهنده عمل به قرارداد نیست، اظهار کرد: قرارداد با بوئینگ بسیار پیچیده بوده و به این راحتی‌ها واگذاری هواپیمای خریداری شده به ایران صورت نخواهد گرفت.

وی با تاکید بر این‌که بدعهدی‌های مکرر آمریکا برای فروش هواپیما به ایران برای گرفتن امتیازهای مختلف از ماست، تصریح کرد: بحث خرید هواپیما از سوی آمریکا لایه‌های مختلف دارد که با برنامه‌ریزی‌های این کشور در هر لایه منفعت‌طلبی آنها دیده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان این‌که ناوگان هوایی ما نیازمند نوسازی است، خاطرنشان کرد: ضرورت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی به تن دادن ما به هر شرطی منجر نخواهد شد.

رضایی‌کوچی با تاکید بر این‌که آمریکا غیرقابل اعتماد بودن خود را بارها ثابت کرده است، افزود: در خصوص خرید هواپیما و نوسازی ناوگان هوایی نیز باید به سراغ کشورهای دیگر برای عقد قرارداد برویم.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: هرچند ما کشورهای دیگری را نیز برای عقد قرارداد و خرید هواپیما داریم اما باید دانست سایر کشورها نیز تحت‌تأثیر آمریکا هستند.

وی با بیان این‌که عقد قرارداد با آمریکا باید با در نظر گرفتن بدعهدی‌های مکرر آن باشد، تصریح کرد: هواپیماهای خریداری شده از آمریکا با بدعهدی‌های مکرر این کشور به ایران نخواهد رسید.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نشست‌های مشترک کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی برای بررسی قرارداد خرید هواپیما ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها