جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اینکه آمریکایی ها از هزاران مایل دورتر به خلیج فارس می آیند و به آب های ما نزدیک می شوند و ادعا می کنند که شناورهای سپاه به ناوهای آنها نزدیک شده اند، ادعایی مضحک و عجیب است.
کد خبر: ۹۴۷۰۳۳
سردار سلامی: ادعاهای آمریکا درباره شناورهای سپاه مضحک است

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ حسین سلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به دیدار پاسداران با رهبر معظم انقلاب افزود: سپاه سالانه اولویت ها و جهت گیری های خود را بر اساس اندیشه ها و در بستر تفکر فرماندهی معظم کل قوا تنظیم می کند.

وی گفت: همه فرازهای ایشان برجسته و درخشان و همه دارای ارزش های هماهنگ است.

سردار سلامی با اشاره به بخش هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پاسداران افزود: ایشان سپاه را سنگر مستحکم دفاع از انقلاب اسلامی نام نهادند که ریشه در حقایق و واقعیت ها از زمان تشکیل سپاه تا کنون دارد.

وی با بیان اینکه ایشان اصل بی اعتمادی به دشمن به ویژه آمریکا را مؤلفه اصلی جنگ نرم در کشور معرفی کردند، به جنایات آمریکا در کشورمان و کشورهای دیگر و حمایت از رژیم اشغالگر قدس اشاره و اضافه کرد: آمریکا قابل اعتماد نیست زیرا 36 پایگاه نظامی اطراف ما دارد و تلاش می کند دوباره سرنوشت کشورهای اسلامی به ویژه ایران را در دست بگیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه راهبرد سپاه را بر اساس احتمال مقابله با چنین قدرتی تنظیم می کنیم گفت: رهبر معظم انقلاب این گزاره را که کشورهایی پس از جنگ سازمان های نظامی خود را منحل کردند نادرست خواندند.

سردار سلامی گفت: ژاپن زمانی که تسلیم شد ژنرال آمریکایی به نام مک آرتور روی ناو آمریکایی قانون اساسی ژاپن را نوشت و این قانون همچنان اجرا می شود.

وی گفت: اوکیناوا اشغال شد و تا کنون نیز در اشغال آمریکایی هاست و نیروهای آمریکایی به نوامیس ژاپنی در آن تعرض می کنند و مردم ژاپن به این مسئله اعتراض دارند.

سردار سلامی افزود: کمر آلمان در جنگ شکست و به دو بخش تقسیم شد و همه قدرت های پیروز جنگ تصمیم گرفتند آلمان را خلع سلاح نظامی کنند.

وی با بیان اینکه در جنگ آمریکا بر ضد عراق سپاه هفتم هوابرد آمریکا از آلمان به منطقه اعزام شد، گفت: اروپا پس از جنگ جهانی دوم در اشغال آمریکاست.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: نمی توانیم از الگوهای شکست خورده و ناموفق استفاده کنیم در جایی که دشمن ما را به گزینه نظامی تهدید می کند و فرصتی می خواهد که اگر موازنه قدرت به نفع او تغییر کرد، قدرت نظامی را به عنوان نخستین راهکار برای حل مسائل سیاسی انتخاب کند.

سردار سلامی گفت: عقل سلیم و عقل محاسبه گر نیز چنین گزاره هایی را قبول نمی کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اینکه استقلال با انزوا برابر و آرمان گرایی با عقلانیت در تعارض است نفی کردند.

سردار سلامی گفت: تجربه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می دهد حرکت های بزرگ و غلبه بر بحران ها و دشمنان بزرگ و فتح قله ها و سنگرهای کلیدی، نشاندن ملت در تراز منزلت های بزرگ جهانی و نیازمند حرکت های آرمانی است که از دل او شوق و شور می تراود.

وی افزود: جامعه ما با این مفاهیم جان و قدرت می گیرد و فضا را برای گسترش قدرت خود در عالم می شکافد.

جانشین فرمانده کل سپاه درباره راهبرد سپاه برای دفع تهدیدات فرامرزی کشور گفت: اینکه تهدید وجود دارد یا نه به نوع رفتار و کیفیت و کمیت اقتدار دفاعی و امنیتی ما بستگی دارد.

سردار سلامی افزود: تهدیدات گسترده، متنوع، واقعی، جدی و نزدیک هستند اما آنچه شعاع اثر تهدیدات را از قلب جهان اسلام یعنی ایران دور کرده، اقتدار دفاعی، امنیتی و تدبیر راهبردی نظام اسلامی برای دفع تهدیدات است.

وی گفت: تهدیدات وجود دارد اما ظهور آنها و تبدیل آن به واقعیت روی زمین بستگی به اقتداری دارد که ما از خود در حوزه دفاع، امنیت و بازدارندگی نشان می دهیم.

سردار سلامی افزود: آرزوی دشمن این بوده است که تمرکز قوای خود را در آرایش جهانی و ائتلافی بر ایران اسلامی متمرکز کند اما ملت ایران در پرتو هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و نیروهای مسلح کشور با اتحاد، همبستگی و ایمان، اقتداری از خود نشان داده اند که تمرکز آنها را به تفرقه تبدیل کرده است.

وی گفت: حقیقتی وجود دارد که اگر بخواهیم با دشمن خوب بجنگیم باید میدان تأثیر قدرت دفاعی و بازدارندگی خود را افزایش دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ما در جهان اسلام سرنشینان یک کشتی هستیم و برای اینکه بتوانیم قدرت بازدارندگی قوی داشته باشیم باید ظرفیت های خود را به هم گره بزنیم.

سردار سلامی گفت: سپاه امروز در خارج از مرزها توانسته است ظرفیت سازی دفاعی کند و از عمق راهبردی و مکمل های دفاعی و نیرومند بهره مند است.

وی افزود: حزب الله در لبنان؛ یک پیکره متصل به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و یک نیروی دفاعی قدرتمند است که توانست ارتش رژیم صهیونیستی را که متکی به آمریکا و اروپاست شکست دهد.

سردار سلامی گفت: ما راهکارهای متنوعی در مقابله با دشمن داریم که یکی از آنها بی تفاوت نبودن به تحولات منطقه است.

وی افزود: ما دست روی دست نمی گذاریم و اجازه نمی دهیم دشمن یکی یکی قدرت های مکمل و میدان های راهبردی امنیت ملی ما را فتح کند و به تدریج خطوط مقدم نبرد خود را روی مرزهای ما قرار دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در این شرایط، ملت های اسلامی بی پناه، شکست خورده، بی دفاع و آواره می شوند و دشمن مرزهای تهاجم خود را بر مرزهای ما منطبق می کند.

سردار سلامی افزود: بی تفاوت بودن به تحولات منطقه هیچ پیامدی جز شکست ندارد و دشمن می خواهد قدرت ها و ظرفیت های شکل گرفته در جهان اسلام را از هم جدا کند.

وی گفت: دشمن می خواهد با غلبه بر قدرت ها و ظرفیت های ما در منطقه، در حرکت پلکانی، پایان کار را در ایران قرار دهد.

سردار سلامی افزود: راه دیگر این است که ما مساحت امنیت ملی و حمایت از ملت های مسلمان را گسترش، جبهه را باز و دامنه تأثیرمان و برد سلاح هایمان را افزایش دهیم و در میدان های دوردست با دشمن درگیر شویم.

وی گفت: باید با توانمندی های موجود در جهان اسلام، گره بخوریم و آرزوها و اهداف و راهبردهای دشمن را در نقاط دوردست شکست دهیم و دفع کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: در این صورت، دیگر ملت های مسلمان مانند لبنان، سوریه، عراق، یمن و بحرین اقتدار خواهند داشت و پایدار خواهند ماند و بقای آنها و امنیت ملی ما تضمین می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
آبان
-
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
۰
۰
امیدوارم نیروهای نظامی كشور هر روز از روز قبل مقتدرتر و با صلابت تر باشند و خدا را شاكر باشیم كه سایه امنیت بر سر مردم ماست. خدا امنیت را از هیچ ملتی نگیرد. ما در كشور با مشكلات زیادی دست به گریبان هستیم ولی باید انصافا قدر این نعمت رو دونست كه اگر از دست بره بدست آوردنش خیلی سخت و دردناك خواهد بود. فقط كافیست نگاهی به كشورهای اطراف بندازیم تا متوجه بشیم برای یه پارك رفتن ساده و نشستن زیر سایه یه درخت چه خونها ریخته شده و چه جان ها فدا شده...
میر
-
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
۰
۰
آنها بی رحم و جدی هستند

نیازمندی ها