اختصاصی جام جم آنلاین / گزارش تصویری

عکس های دیدنی از اقوام جهان

گزارش تصویری / اختصاصی جام جم آنلاین

جزیره مردگان زنده

در منطقه ای دورافتاده از اندونزی مردگان و پیکر آنها همواره عضوی از خانواده باقی می مانند. مردم قوم تورایا (توراجا) معتقدند که امواتشان نمرده بلکه زنده هستند و باید به آنها رسیدگی کرد.
کد خبر: ۹۴۵۴۲۴
جزیره مردگان زنده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل نشنال جئوگرافیک، جزیره سولاوزی (سلبس) اندونزی در 300 کیلومتری شرق برنئو در دریای سلبس واقع شده است. سولاوزی با اینکه چهارمین جزیره بزرگ اندونزی محسوب می شود اما فقط حدود 7 درصد جمعیت این کشور در آن ساکن هستند. سولاوزی جزیره ای است پوشیده از کوهستان و جنگل های انبوه استوایی و به همین دلیل زندگی در آنجا دشوار بوده و منطقه ای دورافتاده محسوب می شود.

در جزیره سولاوزی قوم تورایا (توراجا) زندگی می کنند. این قوم سنت هایی خاص خود دارند. یکی از سنت های عجیب قوم تورایا این است که مردگان خود را دفن نکرده و پیکر آنها در خانه نگه می دارند.

قوم تورایا به تن مردگان خود لباس به تن کرده، آنها را روی صندلی یا در گوشه ای از اتاق می نشانند، گاهی آنها را در رختخواب یا تختخواب خوابانده و مرتب هم از آنها پذیرایی می کنند. انگار نه انگار که آنها مرده اند.

آنها با کمک ماده شیمیایی آلدهید فرمل ( فرمل - متانال) از متلاشی شدن اجساد مردگانشان جلوگیری می کنند.

رسیدگی به مردگان یکی از کارهای روزمره مردم تورایا است. نگهداری مردگان در خانه می تواند از چند هفته تا چند سال به طول بیانجامد. فقرا مدت چند هفته ، طبقه متوسط چندین ماه و ثروتمندان تا چندین سال از مرده های خود نگهداری می کنند.

در ضمن، هرچه مدت تدفین مرده با تاخیر بیشتر باشد، بازماندگان می توانند گاومیش های بیشتری برای قربانی کردن خریداری کنند زیرا از نظر قوم تورایا ، گاومیش تنها وسیله ای است که می تواند مرده را به آن دنیا حمل کند.

مردگان به اندازه ای نزد تورایاها عزیز هستند که چند سال پس از تدفین پیکرشان دوباره بازماندگان نبش قبر کرده ، جسد را بیرون می آورند تا لباس های تنش را تعویض کرده و برایش غذا و سیگار بیاورند. به این ترتیب بازماندگان بار دیگر از اموات خود تقدیر کرده و در ضمن آن عده از اعضای خانواده که مرده را نمی شناختند با او آشنا می شوند.

1- یکی از اعضای خانواده عینک تاپانگ رایا را که در سال 2006 مرده است، مرتب می کند.

2 - بازماندگان جسد دبورا موپا را که در سال 2009 درگذشته است ، بررسی می کنند.

3 - خواهر و بردارها در کنار جسد برادر 3 ساله شان.

4 - زنی برای مادر شوهرش که چند هفته از مرگش می گذرد، شام می برد.

5 - خانواده پانگونگ رانته رانته در کنار جسدش که روی صندلی نشسته است به زندگی عادی شان ادامه می دهند.

6 - بازماندگان جسد مرده شان را از گور درآورده اند تا لباس نو به تنش کرده و ظاهرش را مرتب کنند.

7 - اعضای خانواده بارتولمئوس بونگا که در سال 2011 مرده است ، جسدش را آماده تدفین می کنند.

مترجم : بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
رضا
-
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۰
۰
الله اكبر , خدا چقدر بزرگه و دنیا هم چقدر بزرگ آفریده ,اغلب مواقع ذهن آدم محدود به اطراف خودشه و فكر نمیكنه دنیا چقدر بزرگه.!!!
شگفت زده شدم
كاوه
-
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
چه ربطی داره؟ اینا چقدر احمقن
كیانا
-
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۰
۰
دیوانن بابا ،اینا دیگه كین ،خدا شفا بده ،دیگه كسی مرد،مرده دیگه این مسخره بازیا چیه
جواد
-
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
باید یاد بگیریم به رسوم قومهای مختلف احترام بگذاریم .اونا خودشون میدونند كه چكار كنن .میبینی كه گوشی اپل هم دارن میتونن تحقیق كنن ومثلا دین خودشون را عوض كنن .به عنوان مثال به دین مبارك اسلام تشرف كنند.پس میتونیم بگیم فقط مورد تائید ما هستن یا خیر . نباید به هیچ رسمی توهین یا مسخره كنیم . ممنون
كارمند مفلس
-
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۰
۰
سبحان الله ، چه رسم و رسوماتی وجود داره. خوب این مرده های بیچاره كه هی گور بگور میشن دفن میشن بعد از مدتی بیرون میان دوباره دفن میشن الی آخر . خودمونیم چقدر احترام بهم میگذارند. تو كشور ما عروس به مادر شوهر زنده ش احترام نمیگذاره اونوقت این خانوم برای مادرشوهر مرده ش غذا میبره اینا وقتی زنده بودن چقدر احترام داشتند . بعضی مردم ما سرقبر مرده شون نمیرن میگن خوب نیست هی بری دارالرحمه.اونوقت این بندگان خدا با جسد مرده تو یك خونه زنده میكنن و اش نمیترسند
كاری ماما
-
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
۰
۱
عكس دومی رو دقت كنین !
انگاری دلقكه - لبخند هم می زنه !!

نیازمندی ها