خاطرات محسن رضایی از ماموستا شیخ‌الاسلامی در حرم حضرت علی(ع)

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون اقتدار کشور افزایش یافته و امنیت عمومی توسعه یافته است بنابراین نباید به طرح موضوعاتی که اقتدار ملی را تضعیف می‌کند پرداخت.
کد خبر: ۹۴۵۳۳۱
خاطرات محسن رضایی از ماموستا شیخ‌الاسلامی در حرم حضرت علی(ع)

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، سرلشگر محسن رضایی ظهر امروز در همایش توسعه امنیت که با حضور استانداران آذربایجان‌غربی و کردستان، فرماندهان نظامی، انتظامی و مرزبانی دو استان، مدیران کل اطلاعات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان و شورای تأمین و ائمه جمعه دو استان یاد شده در حسینیه اعظم عاشقان ثارالله (ع) ارومیه برگزار شد با گرامیداشت یاد شهیدانی همچون صیاد شیرازی، بروجردی، مهدی و حمید باکری و شهید کاوه و دیگر شهدای منطقه اظهار داشت: روحانیون و ماموستاهای منطقه شمال غرب کشور به سبب ایستادگی در پای عقاید انقلابی‌شان در حمایت و دلبستگی به نظام اسلامی شایسته تقدیر هستند.

وی به بیان خاطره‌ای از شهید ماموستا شیخ‌الاسلامی پرداخت و بیان کرد: در سال 87 به دعوت رئیس جمهور وقت عراق در این کشور حضور یافته و به همراه شهید ماموستا شیخ‌الاسلامی که نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بود به زیارت مرقد مطهر حضرت علی بن ابیطالب (ع) در نجف اشرف رفتیم، من همین که ضریح را دیدم مشتاقانه برای زیارت شتافتم اما کمی بعد متوجه شدم که همراهانم از جمله آن شهید سرافراز هنوز در مقابل ورودی قرار دارند و وقتی علت را جویا شدم یکی از همراهانم گفت که بنا به یادآوری شهید ماموستا شیخ‌الاسلامی بر اساس روایات و احادیث بایستی قبل از زیارت قبور ائمه اطهار (ع) حتماً باید ارتباط قلبی نیز پیدا کرده و پس از دیدن ضریح افتاده و دل سپردن به معصومین (ع) به پابوس آن بزرگواران برویم.

رضایی تصریح کرد: این رفتار شهید شیخ‌الاسلامی عین صداقت است و انسانیت یک مسلمان نیز به صداقت وابسته است و از همین رو بود که این شهید بزرگوار تا پای جان پای صداقت خود ایستاد تا در راه اسلام به شهادت رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: آنهایی که در بیرون از ایران هستند کردستان و مردم اهل تسنن را به خوبی نمی‌شناسند همانطور که ما در داخل کشور بعضاً شناخت کافی از آنها نداریم اما همین مردم در کردستان و آذربایجان غربی سبب ایجاد امنیت پایدار در مرزها شده‌اند.

وی گفت: ملت‌های دنیا به دو رکن اساسی برای بقا نیاز دارند که عبارتند از اقتدار و اقتصاد، در واقع این دو رکن موتور پیشرفت جوامع هستند و تمام کشورها بدون استثناء به این دو مورد عمل می‌کنند.

رضایی وضعیت اقتصاد ایران را در شرایط حاضر مورد تشریح قرار داد و گفت: با وجود اینکه نقدهایی بر اقتصاد ایران وارد است اما واقعیت این است که از ابتدای انقلاب تا کنون اقتصاد ایران در محاصره بوده است و اگر تحریمی وجود نداشت اقتصاد ایران اکنون با پیشرفت چند برابری مواجه بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تیم مذاکره‌کننده کار خود را خوب انجام داد اما چرا آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد، وقتی آمریکا دید نمی‌تواند امنیت به وجود آمده در داخل ایران را در چشم ملت تضعیف کند به دنبال تهدید بانک‌ها رفت و اکنون در پشت پرده از هیچ تهدیدی فروگذار نیستند و هر شرکت و مجموعه‌ای که بخواهد با ایران وارد معامله شود را تهدید می‌کنند.

رضایی از مسئولان استانهای مرزی خواست تا در سال اقتصاد مقاومتی با استفاده از توانایی ارتش، ناجا و استانداریها از فرصت و موقعیت مرزی خود بیش از پیش استفاده کرده و جلسه‌ای با عنوان اقتصاد مقاومتی تشکیل داده و به تقسیم کار بین یکدیگر بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها