
در گزارشی پشت پرده شبکه جاسوسی و تخریب نیروهای حامی در منطقه را بررسی کردهایم
به گزارش جام جم آنلاین از کلیک ، محققان موسسه بینایی بوکسر واچلر در لسآنجلس با استفاده از نورسنج قابل حمل پرتوی فرابنفش دریافتند که شیشههای جانبی برخی مدلهای خودروهای بنز و بی.ام.دبلیو کمتر از ۶۰ درصد این پرتوها را مسدود میکنند.
چندین دهه تحقیق نشان داده که مواجهه طولانیمدت با نور فرابنفش حتی در روزهای ابری بطور چشمگیری خطر آسیب به چشم فرد یا ابتلا به سرطان را افزایش میدهد.
اگرچه شیشه جلوی خودرو تا ۹۸ درصد از رانندگان در برابر این پرتوها محافظت میکند، اما این میزان محافظت در شیشههای جانبی خودروها بطور چشمگیری متفاوت است.
آزمایشات بر روی ۲۹ خودروی ۱۹ سازنده اتومبیل نشان داد که خودروهای لکسوس بهترین محافظت را ارائه کرده و شیشههای جانبی آن بین ۹۲ تا ۹۶ درصد از مواجهه با پرتوی فرابنفش جلوگیری میکنند.
بدترین خودرو از این لحاظ، بنز E بود که تنها ۴۴ درصد پرتوهای فرابنفش را در شیشههای جانبی مسدود میکرد. برخی از مدلهای جدید بیامو نیز تنها به ارائه محافظت ۵۵ درصدی در شیشههای جانبی میپردازند اما این میزان در شیشه جلو تا ۹۶ درصد است.
خودروی پورشه توربو S نیز با وجود محافظت ۹۶ درصد در شیشههای جلو، تنها ۵۶ درصد از اشعه فرابنفش را در شیشههای کناری مسدود میکرد. شیشههای جانبی خودروی آئودی نیز تنها جلوی ۶۴ درصد نور فرابنفش را میگرفت.
تحقیقات پیشین نشان داده بود که قرار گرفتن یک سمت صورت در برابر نور فرابنفش میتواند خطر ابتلا به آب مروارید و سرطان را در آن ناحیه افزایش دهد.
محققان همچنین دریافتند که تیره بودن شیشهها باعث نمیشود که حفاظت بیشتری در برابر این نور ارائه شود زیرا تنها جلوی نور مرئی را میگیرد.
در گزارشی پشت پرده شبکه جاسوسی و تخریب نیروهای حامی در منطقه را بررسی کردهایم
گفتوگو با محمد فیلی:
به بهانه بحث درباره بودجه تولید مجموعههای فاخر تاریخی-مذهبی
گفتوگوی خواندنی با محمد بلوری، پدر حادثه نویسی ایران:
گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با رئیس پلیس فتای کشور
«جام جم» در گفتوگوی اختصاصی با دبیر ستاد نانو، عملکرد این مجموعه در سال ۱۴۰۱ را بررسی میکند
گفتوگوی «جامجم» با نادر مشایخی، هنرمند تجربهگرا
سیده الهام حسینی دختر تاریخساز وزنهبرداری ایران