تفاهم‌نامه‌ای که روز گذشته وزیر بهداشت و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) پای آن را امضا کردند، تحولی را در سیستان و بلوچستان، این استان 187 هزار کیلومتر مربعی ایجاد خواهد کرد تا پاسخی باشد به فهرست بلندبالای انتظارات بهداشتی و درمانی برآورده نشده مردم این خطه درطول سال‌های متمادی .
کد خبر: ۹۴۴۰۳۴

ساخت 88 مرکز بهداشتی و درمانی در مناطق شهری و روستایی این استان که به اذعان دو سوی امضاکننده این تفاهم نامه، مردمانش گرفتار محرومیت‌هایی هستند که دور از شان آنهاست، موضوع این تفاهم‌نامه است که به پیشنهاد وزارت بهداشت و سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام انجام می‌شود.

به گزارش جام‌جم، این ستاد درسال 68 به فرمان امام خمینی ایجاد شد که ماموریتش دریافت وجوه و اموال مجهول‌المالک، بی‌صاحب، ارث بی‌وارث و بقیه اموالی بود که طبق قانون دراختیار ولی فقیه قرارمی گیرد. اما با گذشت سال‌ها حیطه وظایف این ستاد گسترده شد و دو ماهیت قضایی و اقتصادی پیدا کرد؛ اینک این وجه اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام است که آن را به سرمایه‌گذار پروژه‌های مختلف از جمله ساخت مراکز درمانی تبدیل کرده؛ ستادی که استخراج نفت در هویزه و مناطق مرزی، ساخت پالایشگاه در جاسک و راه‌اندازی نیروگاه درخواف را نیز در کارنامه‌اش دارد .

محمد مخبر، رئیس این ستاد می‌گوید برای ساخت 88 مرکزبهداشتی و درمانی در سیستان و بلوچستان 63 میلیارد تومان درنظرگرفته شده و وزیر بهداشت می‌گوید هرکدام ازاین مراکز که راه اندازی شود دست‌کم ده هزار نفر را تحت پوشش می‌گیرد که به این ترتیب با به نتیجه رسیدن همه مراکز می‌توان به دسترسی نزدیک به یک میلیون نفر در سیستان و بلوچستان به خدمات بهداشتی و درمانی امیدوار بود. در کنار این 88 مرکز اما برای تهران نیز دو رویداد مهم در راه است که دیروز تفاهم‌نامه‌اش امضا شد و به نظر می‌رسد عواید ناشی ازآن، هم عاید پایتخت‌نشینان شود و هم کام بقیه مردم ایران را شیرین کند. ستاد اجرایی فرمان امام 400 میلیارد تومان کنارگذاشته تا دو مرکز فوق‌تخصصی درمان سرطان یکی در منطقه 22 تهران درمحل بیمارستان برکت و دیگری درمجاورت بیمارستان امام حسین(ع) ساخته شود، خاصه این که مخبر، رئیس ستاد اجرایی می‌گوید این دو مرکز به مردم مناطق محروم خدمات کاملا رایگان ارائه می‌کند . پیش از این نیز این ستاد با تولید داروهای ضدسرطان که قیمت‌هایی کمتر از عرف بازار داشت کاری کرد تا در عرض یک سال 70 میلیارد تومان کمتر ازجیب مردم خرج شود.

به گفته مخبر ستاد اجرایی هم‌اکنون 265طرح و پروژه در حال اجرا در دست دارد و بیش از 3000 پروژه دیگر در نوبت هستند و حجم وسیعی از خلاقیت، مدیریت و مشارکت با بخش‌های مختلف در این پروژه‌ها و در مناطق محروم متجلی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها