دیدار هزاران نفر از کارگران کشور با مقام معظم رهبری

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور ابراز امیدواری کردند:
کد خبر: ۹۴۳۸۸
مسائل معیشتی  تأمین اجتماعی و دیگر مسائل جامعه کارگری ، با تدبیر و پیگیری دولت خدمتگزار ، در مدت زمانی معقول و مناسب حل شود.
حضرت آیت الله خامنهای با تبریک هفته کارگر ، نقش کارگران را در مراحل مختلف 27 سال اخیر ، تحسین برانگیز و کاملا9 مؤثر خواندند و با اشاره به سیاستهای دولت برای حل مشکلات جامعه کارگری افزودند: این سیاستها و تدابیر باید از مرحله حرف به مرحله عمل برسد تا همه مسائل این قشراز جمله امنیت شغلی  مشکلات مربوط به قراردادهای موقت و بیکاری ناشی از ضعف یا سوء مدیریت برخی از مدیران کارخانهها به تدریج حل و فصل شود.
حضرت آیت الله خامنهای، رابطه کارگر و کارفرما را در اسلام ، رابطه دو همکار و دو شریک دانستند و با رد دیدگاههای استثماری و یا ابزاری مکاتب سرمایه داری و کمونیزم در قبال کارگران افزودند: از نظر اسلام رفتار متقابل کارگر و کارفرما باید با صداقت و محبت و قدردانی توأم باشد و حق و حرمت هر کدام از این دو عنصر مهم روند پیشرفت کشور ، رعایت شود که تنظیم این روابط بر عهده مجلس و دولت است.
ایشان ، در تبیین جایگاه کار و کارگر در اسلام افزودند: در منطق اسلام کار به این علت که وسیله معاش است نوعی عبادت محسوب میشود اما مهمتر از آن این است که اسلام ، نفس کار را عمل صالح می داند و برای آن اجر و ثواب قائل است که تحقق این دیدگاه ، پیشرفت همه جانبه کشور را تضمین خواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنهای با اشاره به حرکت رو به پیشرفت و توأم با اعتماد به نفس مردم ایران افزودند: ملت بزرگ ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی"توانایی" خود را در میدانهای مختلف پیشرفت و افتخار، تجربه و اثبات کرده است و دشمن نیز از همین واقعیت خشمگین و سردرگم است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به استمرار تهدیدهای آمریکا در طول 27 سال گذشته افزودند زبان دولتمردان آمریکایی ، زبان تهدید و ارعاب است اما ملت بیدار و مصمم ایران و دولت و مسؤولان متکی بر حمایت مردم، به این تهدیدها اعتنایی نخواهند کرد.
ایشان ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران را اهل صلح و آرامش خواندند و افزودند: ملت ایران و نظام اسلامی به هیچ کس تعرض نمی کند اما امریکاییها بدانند اگر تعرضی به ایران اسلامی صورت دهند،منافع آنها در هر نقطه جهان که امکانپذیر باشد، لطمه خواهد دید و ملت ایران هر ضربهای را با شدت دو چندان پاسخ خواهد داد.
حضرت آیت الله خامنه ای تلاش برای ساختن و پیشرفت ایران را مهمترین و بهترین شکل مبارزه با دشمنان خواندند و با اشاره به نا امیدی دشمنان از رویارویی نظامی با ملت ایران و طرحهای آنان برای ایجاد تفرقه در میان صفوف مردم خاطرنشان کردند: هرکس در هر جای جبهه وسیع ایران مشغول کار است ، با هوشیاری بیشتر ، "جدیت و تلاش و انضباط" افزونتر و محکم کردن ایمان و انگیزههای معنوی وظایف خود را انجام دهد تا همچون گذشته ، دشمن در طرحهایش ناکام بماند.
در آغاز این دیدار آقای جهرمی وزیر کار و امور اجتماعی در گزارشی از تلاشهای دولت برای ارتقای وضع جامعه کارگری و رونق اقتصادی کشور اعلام کرد بهبود بهرهوری از طریق افزایش توانایی نیروی کار  تأمین اجتماعی و واقعی کردن دستمزدها  ایجاد فضایی مناسب برای رونق سرمایهگذاری  توزیع عادلانه تسهیلات بانکی میان بنگاههای کوچک و زود بازده و تنظیم عادلانه و پایدار روابط کار از جمله اهداف این وزارتخانه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها