معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوا شهر تهران پس از یک روز سالم با بروز گرد و غبار محلی در شبانه روز گذشته، برای گروههای حساس به شرایط ناسالم رسید.
کد خبر: ۹۴۳۱۸۵
رکورد آلودگی هوا در شهر ری

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، محمد رستگاری افزود: کیفیت هوای شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز، با افزایش ۱۲ عددی میزان غلظت میانگین آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲٫۵ میکرون فراتر از حد سلامت بوده و بر روی عدد ۱۰۳ قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه میزان غلظت آلاینده منواکسید کربن در این مدت از ۴۴ به ۳۱ کاهش داشته، گفت: ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون نیز از ۶۷ به ۸۱ افزایش داشته است.

رستگاری افزود: ایستگاه های فرمانداری شهرری (منطقه ۲۰)، شهرداری منطقه ۱۵ و پارک شکوفه (منطقه ۱۴) با شاخص اعداد ۱۴۳، ۱۴۰ و ۱۲۵ آلوده ترین هوا را در بین مناطق شهری تهران در ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

وی به مناطق کم آلوده نیز اشاره کرد و گفت: ایستگاه های دانشگاه بهشتی، ژئوفیزیک و سوهانک در مناطق ۱، ۶ و ۱ با شاخص اعداد ۶۱، ۷۶ و ۸۱ سالم ترین نقاط جوی شهر تهران در این مدت بودند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت و ورزش در فضای باز خودداری کنند.

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم (زرد)(حدمجاز استاندارد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

رضا فغانی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها