اما و اگرهای کارت اعتباری جدید

تزریق پول در شرایط رکود اقتصادی به‌دلیل کاهش تقاضا یا همان تجربه‌ای که امروز اقتصاد کشورمان دارد، می‌تواند بر ایجاد تقاضای خرید تاثیر گذار باشد و براساس شرایطی به رونق در اقتصاد منجر شود اما برای تحقق اهداف سیاست جدید بانک مرکزی مبنی بر ارائه کارت‌های اعتباری 10 تا 50 میلیون تومانی لازم است به اما و اگرهای تازه‌ای توجه ویژه داشته باشیم، چون در صورت بی‌توجهی‌ به آنها ممکن است تجربه بسته‌های خروج از رکود گذشته دوباره تکرار شده و سرانجام این طرح هم به نتیجه مورد نظر مسئولان نرسد.
کد خبر: ۹۴۳۱۰۶
اما و اگرهای کارت اعتباری جدید

1. احتمال عدم استقبال: اگر مسئولان برای ارائه این کارت‌ها بخواهند سختگیری بیش از اندازه داشته باشند، بی‌تردید استقبال نکردن از سوی متقاضیان، تجربه شده و این موضوع عاملی در شکست طرح خواهد بود.

2. بی‌اعتمادی متقاضیان نسبت به آینده اقتصادی: با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی فعلی که به نوعی افق نامعلومی از آینده در ذهن اغلب افراد ایجاد کرده، ممکن است متقاضیان دریافت این کارت از هزینه کردن آن و ایجاد تعهد برای خود، سرانجام منصرف شده و پولی به اقتصاد تزریق نشود.

3. سپرده شدن دوباره اعتبار: یکی از مواردی که می‌تواند باعث نگرانی تحقق اهداف این طرح باشد، بحث سپرده شدن اعتبار این کارت‌ها در حساب‌های پس‌انداز متقاضیان است، چون با در نظر گرفتن بی‌قید بودن استفاده کارت‌های یاد شده، این امکان دور از ذهن نیست.

بنابراین با درنظر گرفتن موارد بالا بی‌تردید تبلیغات هدفمند و فرهنگسازی مسئولان در ذهن متقاضیان، عاملی غیرقابل انکار است تا سرانجام اعتبار این کارت برای خرید یا دریافت خدمات در اقتصاد کشورمان هزینه شود.

دکتر مرتضی عزتی - استاد دانشگاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها