چینی‌ها قوی شده‌اند، اما می‌شود شکستشان داد

رضا شاهرودی: کی‌روش‌کارش را بلد است

رضا شاهرودی، نخستین لژیونر فوتبال ایران بود که در لیگ چین فوتبال بازی کرد. تجربه بازی کردن او در چین و این که خودش در تیم ملی هم بارها مقابل این کشور به میدان رفته است، باعث شد گپ کوتاهی با او بزنیم. شاهرودی می‌گوید، تیم چین با سال‌های پیش تفاوت زیادی کرده و قطعا بازی مقابل این تیم سخت خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۱۸۴۵

بازی آنها مقابل کره جنوبی، قدرت واقعی چین را نشان داد. البته بازی این دو کشور همیشه کری‌های خاص خودش را دارد.

قبول اما نباید از این غافل شویم که آنها قوی شده‌اند. البته تیم ایران هم خوب است و ما توانایی این را داریم که آنها را شکست بدهیم. یادم هست یک بار دو بر صفر عقب بودیم و چهار بر دو شکستشان دادیم.

همان مسابقه‌ای که مهدوی‌کیا یک سوپر گل زد؟

بله. بازی جالبی بود. الان هم می‌توان چین را شکست داد. البته نه براحتی. البته فوتبال آنها نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده و آنها دنبال این هستند که خودشان را مطرح کنند. در بازی با کره اصلا مستحق شکست نبودند. آنها مقابل ایران میزبان هستند و از تمام شرایط استفاده می‌کنند.

کارلوس کی‌روش هم از این بازی به عنوان یکی از سخت ترین بازی‌های ایران یاد کرده است.

حرف درستی زده است. با این حال کی‌روش کارش را بلد است و بدون شک برای این بازی برنامه‌ریزی زیادی کرده است.او باهوش است و می‌داند که در هر مسابقه‌ای چطور با حریفان مبارزه کند. او آنالیزش را صورت داده و باید ببینیم شرایط چطور می‌شود، اما نباید این را فراموش کنیم که برای صعود به جام جهانی هر مسابقه برای ما حکم فینال را دارد.

تیم ملی حتما باید ببرد؟ یا این که یک نتیجه مساوی هم در این بازی می‌تواند برای ایران خوب باشد.

شک نکنید. گرفتن تک امتیاز در خانه حریف، خودش برد است به شرط این که در بازی برگشت ایران برنده باشد.

کی‌روش از یک فرمول ساده حرف زده؛ هم در بازی‌های خانگی و هم در خارج از خانه باید امتیاز بگیریم.

این نشان از روحیه جنگندگی او دارد. خوشبختانه شرایط طوری است که در بازی‌های خانگی هواداران استقبال زیادی از بازی‌های تیم ملی می‌کنند. حضور هواداران کمک زیادی به تیم ملی می‌کند. من خودم این شرایط را تجربه کرده‌ام و می‌دانم که بسیار تاثیرگذار است. امیدوارم شرایط طوری پیش برود که تیم ملی به جام‌جهانی صعود کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها