در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
حمیدرضا فولادگر در گفتوگو با ایسنا مطرح کرد: توقف تولید پراید، تیبا و پژو 405 و سایر خودروهای از رده خارج در میانمدت به معنای حذف خودروهایی با قیمتی کمتر از 35 میلیون تومان است که سایپا و ایرانخودرو قبل از حذف باید فکری برای جایگزین آنها کنند، همانطور که قبل از توقف تولید پیکان در ایرانخودرو، پراید سایپا در محدوده قیمتی پیکان، جایگزین شد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: فناوری تولید این خودروها متعلق به 30 سال قبل است که اصلا قابل دفاع نیست. وی با بیان اینکه شکی در جایگزینی خودروهایی با فناوریهای روز به جای پراید، تیبا و سایر خودروهای از رده خارج نیست، تأکید کرد: قیمتگذاری خودروهای جایگزین نیز باید تابع ضوابط بازار عرضه و تقاضا و ضوابط قیمتگذاری شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرفکننده و تولیدکننده باشد. صنعت خودروسازی توسعهیافتهترین کشورهای جهان نیز خودروهایی در رده قیمتی ارزان برای عرضه به طبقات متوسط و ضعیف درآمدی تولید میکنند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری قرارداد سایپا و رنو برای تولید خودروهای ارزانقیمت، گفت: در دولت هشتم وزارت صنایع و معادن وقت خودروسازان را موظف به تولید مشترک خودروی ارزانقیمتی کردند که در همان مقطع زمانی سایپا قراردادی را با رنو فرانسه منعقد کرد که براساس این قرارداد خودروی ال 90 باید با قیمت ارزان به دست مصرفکننده میرسید. ارزان بودن این خودرو در ابتدای تولید مورد توجه این خودروساز بود، اما با تغییر دولت، نوسانات شدید نرخ ارز و صعودی شدن قیمتها، قیمت این خودرو از گزند تورم سرسامآور دولتهای بعد در امان نماند.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
برای بررسی کتاب «خلبان صدیق» با محمد قبادی (نویسنده) و خلبان قادری (راوی) همکلام شدیم