قرائتی: با ازدواج دانشجویی مخالفم

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، گفت: در مسئله ازدواج باید عجله کرد و دختر و پسر باید ازدواج کنند. البته من با ازدواج دانشجویی مخالفم، بلکه ازدواج باید دبیرستانی باشد.
کد خبر: ۹۳۳۱۵۵
قرائتی: با ازدواج دانشجویی مخالفم

به گزارش جام جم آنلاین، این مفسر قرآن کریم که شامگاه یکشنبه در همایش «وظیفه ما نسبت به قرآن» در شیراز سخنرانی می کرد، گفت: در برخی از جاها باید عجله کرد یکی از اینجاها ازدواج فرزندان است. زمانی که موقع ازدواج دخترمان است، باید برای آن عجله کرد نه اینکه بگوییم درسش تمام شود و بعد. برای پسر هم همین‌گونه است، بنابراین برای ازدواج و امورات خیر باید عجله کرد، زیرا شیطان وسوسه می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه درمان تمام مشکلات در قرآن وجود دارد، به برخی از آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق اشاره کرد و گفت:‌ در مسئله ازدواج باید عجله کرد و دختر و پسر باید ازدواج کنند. البته من با ازدواج دانشجویی مخالفم، بلکه ازدواج باید دبیرستانی باشد. زیرا دختران در سن ۱۳ سالگی شوهر می‌خواهند و آن کسی که او را خلق کرده، بهتر می‌داند که برای او چه چیزی بهتر است.

او با انتقاد از الگوبرداری از سبک زندگی غربی گفت: متأسفانه ما دل‌مان می‌خواهد که فتوکپی زندگی غربی داشته باشیم و آمار طلاق هم بالا نرود و این کار ما همانند بت‌پرستان است که با دستان خود بت می‌سازند و بعد مسحور آن می‌شوند؛ یعنی ما آداب و رسوم را خودمان درست کرده‌ایم و در آن مانده‌ایم.

قرائتی اظهار کرد: برخی می‌گویند فلان پسر کفو ما نیست، این کفو به چه معناست؟ در حالی که دختر عمه پیامبر(ص) با زیدی که برده بود ازدواج کرد. متأسفانه اکنون دختران ما لیسانس می‌گیرند، لذا شوهر دیپلم را قبول نمی‌کنند و منتظر پروفسور می‌مانند و چنین فردی هم نیست؛ در نتیجه سن ازدواج بالا می‌رود.

او با تأکید بر اینکه ازدواج باید آسان باشد، به بیان نکاتی درباره ازدواج از زندگی حضرت موسی(ع) که در قرآن کریم آمده است، پرداخت و گفت:‌ در مراسم‌ بله‌برون، آن پدر دختری که بهانه‌جویی نمی‌کند از صالحان است و همان صالحانی که در نماز به او سلام می‌دهیم.

قرائتی در بخش دیگری از صحبت هایش با یادآوری ضرب‌المثل چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است، گفت: اگر در فامیل ما کسی در فقر می‌سوزد، دادن صدقه به غریبه‌ها هیچ ارزشی ،ندارد لذا برای کار خیر باید ابتدا از روستا و شهر خود نیت کنیم چنانچه خداوند در قرآن کریم نیز خطاب به پیامبر می‌فرماید که به همسرت بگو و بعد به دختر بگو و بعد به نساءالمؤمنین؛ یعنی کار خیر را باید همین‌طور فاز به فاز توسعه دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴۰
صدراله البرزی
-
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
۰
۰
به نام خدا
باسلام و درود
احتراما،
در موضوع ازدواج بایدعوامل مختلف با توجه به شرایط امروز جامعه مورد بررسی قرار گیرد زیرا این مهمترین موضوع برای زندگی افراد و موثر در خانواده ها هست.باید نگرش جامع نسبت به موضوع ازدواج جوانان با توجه به شرایط روز جامعه داشت.پیشنهاد میكنم :
- موضوع ازدواج و طلاق بخصوص بحث ازدواج موفق بعنوان پروژه های علمی كاربردی توسط دانشگاهها ،وزارت ورزش و جوانان و سایر سازمانهای ذیربط با استفاده از استادان رشته های روانشناسی و جامعه شناسی مورد توجه قرار گیرد.
-ضمنا این موضوع در برنامه های تلویزیون و رادیو می تواند جهت اطلاع رسانی جوانان و خانواده ها مورد توجه قرار گیرد .
با ارزوی توفیق روز افزون
صدراله البرزی
مدرس،مشاور،پژوهشگر،نویسنده و مترجم
نیما
-
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
۰
۰
صدات از جای گرمی در میاد ما یك مسئول دلسوز نداریم كه كاری برای كشور بكنند و یك دختر كه خواسته هاش رو كمتر كنه توقعات رفته بالا ...
هومن
-
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
۰
۰
من الان دانشجو هستم و پول تو جیبیم بزور كفاف خودم رو میده . به نظر من خبر سطح پایینی بود و جواب ایشون واضح و مشخصه .
حسین
-
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
۰
۰
اقا بعد بگید خرج انها هم پدر بدبخت بدهد
واقعا كه ،،،
وحید
-
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
۰
۰
ازدواج رو اسان بگیرید تا همه ازدواج كنن به نظر شما یه جوان با در امد ماهی 1 میلیون چطوری در توانشه خرج عروسی رو بده ؟ اگر بخواد وام بگیره كه باید تا اخر عمرش قسط بده همه اینا جدای هزینه تامین مسكنه الان یه ازدواج با وجود این كه یه نفر خیلی خیلی كم بخواد خرج كنه باید 40 تومن پول داشته باشه كف قیمتی همینه دولت اگر میخواد فساد رو از جامعه كم كنه باید زمینه ازدواج و اشتغال رو فراهم كنه من یه جوان با لیسانس برق دارم ماهی 1 تومن حقوق میگیرم كاری هم میكنم بیشتر از اینها ارزش داره مرتبط با رشته ام كار میكنم با این اوضاعم اگر ازدواج كنم فقط و فقط یكی دیگه رو بدبخت كردم همین 1 تومن هیچی اخر ماه برام نمیمونه كلا همه رو میدم پای قسط... قسط وام هایی كه برای دانشگاه ازاد گرفتم
رضا
-
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
وحید جون مشكل اقای قرائتی اینه كه تا حالا شرمنده زن و بچه نشده، كسی مثل من كه به چشم و با تمام وجود داره شرمندگی رو حس میكنه متوجه حرفهای اشتباه و بدون پشتوانه ایشون میشه، اگه ازدواج نكردی التماست میكنم نكن این كار رو كه زندگی همون چند روز و ماه اولش نیست كه همه چیز خوبه تقریبا بعدش فكرای خیلی بدی میاد تو ذهنت كه باید از هر راهی شده خرج این زندگی رو دربیاری وگرنه هرروزت جنگه
حسین
-
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
۰
۰
با سلام
اول كه جالبه تیتر رو عوض كردید
بعدم اقای قرائتی جان من همه سخنرانی هایتان را گوش میدهم و استفاده میكنم
ولی فكر میكنم اگر روی بحث ربا بانك ها و اختلاس مسئولین و رشوه و بیكاری جوانها ..مسكن و اینا
تمركز كنید آمار ازدواج
خودبخود بالامیره.
البته كه دختر سیزده ساله شوهر میخواهد!!!! 
ایران
-
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
۰
۰
اقای قرائتی از شما بعیده این حرف كسی كه روزی داده عقل هم داده با كدام شرایط اقتصادی جوانان این دوره میتونند ازدواج كنند و خونه كه غولیه برای جوانان و پدر و مادری هم كه ندارن از كجا بیارن و چرا باید دو نفر همدیگر و بدبخت كنن و انگ بیوه گی روی پیشانی دختران زده بشه و اونوقت شیطان راحتر وارد جسم زنان بیوه میشه و صفحه ی حوادث گویای این مطلب است
آتش از تهران
-
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
۰
۰
حاج آقا مثل اینكه تو ایران زندگی نمیكنید.واقعآ پدر و مادر بودن در این زمونه سخته وقتی با این زحمت و بدبختی وكارگری...نمی تونیم هزینه زندگی را تامین كنیم چطور میتونیم برای فرزندانمان زندگی مستقل درست كنیم...الان خودمون هم از زن گرفتن و متاهل شدن به خاطر این اوضاع اقتصادی پشیمانیم .ولی افسوس..!!!!...الان جوانی هم كه سر كار بره با این پایه حقوق دولتی...و یا چندر غاز حقوق مرسوم در بازار كار....نمیتونه هزینه زندگی خودشو بده...الكی بیاد خودشو گرفتار این نابسامانی اقتصادی كنه...قسط بانك و كرایه خانه و اقساط جهیزیه و هزینه هایی است كه اكثر جوانان از بابت اون از زندگی مشترك شانه خالی می كنن... تو این مقوله قصه زیاده حاج آقا....حرفای قشنگ دیگه بزن...
حسن
-
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
آدم اگه تا هشتاد سالگی هم مسئولیتی نداشته باشه بی مسئولیت بار میاد .............همینه كه هر چی سن ازدواج بالاتر میره جوونها بی مسئولیت تر میشن و كمتر به فكر ازدواج میفتن
احمدی
-
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
۰
۰
ازدواج زود خوب است .ولی با كدام شغل؟؟؟؟؟من با ۲۸ سال سن با شغل آزاد مخارج خودمو نمیتونم تامین كنم .
ایرانی
-
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
۱
۰
حرف زدن كه كاری نداره اصلا ازدواج نونهالی بذاریم اصلا هركی كه به دنیا اومد وقتی داریم براش شناسنامه میگیریم همونجا بدیم توی شناسنامش اسم همسر رو هم بزنن فقط یه مسائل كوچیكی مثل مسكن، كار ، در آمد ، امنیت شغلی، سربازی می ماند كه اصلا مهم نیست تازه اگر از بچگی ازدواج كنند كه زودترم میتونند كلی بچه بیارند و وقتی ما بتونیم با این همه مشكل زندگی كنیم حتما این مسائل كوچیك كه گفتم برای بچه هامون هم مشكلی پیش نمیاره.
میدونم اینارو اجازه انتشار نمیدید ولی واقعا آدم از سخنان بعضی ها شاخ كه در میاره هیچ سرشاخش زیگیل هم میزنه. نشون میده چه تفاوت طبقاتی توی جامعه است كه بعضی ها به چی فكر میكنند و ما به حقوق ثابت ماهی یك تومن فكر میكنیم.
نوذر
-
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
۰
۰
نظر ایشان در مورد ازدواج دبیرستانی را كاملا قبول دارم برای اینكه در دوران دبیرستان نوجوانها محرومیت جنسی وحشتناكی را تجربه میكنند و غلیان هورمونهای جنسی بسیار آنها را اذیت میكند....تنها كسانی كه قدرت جنسی كم دارند این دوران را كمی راحت تر از دیگران میگذرانند.
س
-
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
ازدواج كردن فقط برای برطرف كردن نیازهای جنسی نیست كه حالا تا زمان غلیان نیازهای جنسی شد فرد بره زود ازدواج كنه ، ازدواج كردن كلی آمادگی روحی و فكری و مالی و اجتماعی لازم داره.
آریا
-
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
با توجه به نظر شما در مورد محرومیت جنسی و غلیان هورمونها!!!
پس میشه بفرمایید نظرتون در مورد برخی افراد كه در دوران راهنمایی دچار این وضعیت میشن چی هست؟!
حتما ازدواج در دوران راهنمایی؟!!!
با خودمون و حقیقتهای جامعه و كشورمون تعارف كه نداریم،خیلی موارد بعد از اینكه فارغ التحصیل دانشگاه هم میشن هنوز به مرحله بلوغ فكری و مسئولیت پذیری نرسیدن حالا تو این سنین حقیقتا میشه مسئولیت زندگی و شخص دیگه رو به یك فرد دبیرستانی محول كرد؟
و فكر این رو كنید كه وقتی زوج شدند و بعد از یكی دو سال صاحب فرزند شدند،اون نفرات به جد میتونن به عنوان پدر و مادر اون كودك رو تربیت كنند و از عهده مسئولیتهاش بربیان؟
و حالا یك جامعه رو تصور كنید با پدر و مادرهای این چنینی و بحرانها و عدم توانایی های تربیتی و معیشیتی ایجاد شده برای نسل بعدی خودشون!
وقتی مسئولین نمیتونند درست برنامه ریزی كنند و دید آینده رو ببینند راهكارهای موقتی رو ارائه میدند كه البته همون هم صحیح و غلط بودنش بماند.و كاری به تبعات و آینده ای كه اون دیدگاه داره ندارند.
محتاج تفكر!
یوسف
-
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
خب خودحجت الاسلام قرائتی می تواند این كار را در مورد فرزندانش انجام دهد ولی تضمین میكند وضامن میشود پسران از دبیرستان كارمند شوند و زن و مرد بتوانند حقوق بالای 2000000تومان داشته باشند؟وامرار معاش ابرومندانه با شغل دائم ومطمئن داشته باشندوكرایه خانه بدهند ودستشان بدرستی بدهانشان برسد؟انوقت تكلیف سربازی راهم خود باید عهده دار شوند
واعظ زاده
-
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
آدم هر حرفی را كه نزنه نمیگن لاله ....
واقعا" زشته ......
مسعود
-
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۱
به نظر من كه یك ازدواج ناموفق داشته‌ام و با كسب تجربه از ازدواج اول و پانزده سال تجربه‌ی تحمل ازدواج فعلی، تشویق به ازدواج جوانان بدون فراهم كردن پیش‌زمینه‌های شغلی‌شان خیانت به خودشان و نسل آینده‌شان است.
یوسف
-
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
جناب نوذر اگر استطاعت درست وحسابی داری ومیتوانی با ان شهوات خود دختری بی گناه را بیچاره نكنی وبه گدائی نكشانی وزندگی مرتب وبدون دغدغه مالی از هر نظر فراهم كنی بسم الله وگرنه با دست حساب كن وخودت را هم از حالا عادت بده .ولی اگر ...
رضا شكوهی
-
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
خداوندا بتو پناه میبرم از عدم شناخت بعضی از مسئولین از روند زندگی مردم.
غزل
-
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
منم با شما میام والا.این آقا هم فكر میكنه تو دهه شصت زندگی میكنه
نوذر
-
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
اگر همه مانند حضرت علی ع زندگی كنند و تكه نانی و 2 حب خرما طعام كنند و با نمك یا سركه افطار كنند و سر بر كلوخ بگذارند( زندگی درویشی) همیشه هم سرباز باشند و آماده ی جانفشانی در راه اسلام, دختران هم بانو فاطمه زهرا س را الگو قرار دهند, آنگاه ازدواج بسیار آسان خواهد بود.
جواد
-
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
ای بابا حاج اقا اصلا توكشوری كه وضع اقتصادی، اختلاف طبقاتی، اختلاف حقوقی، مسكن، خودرو، اشتغال ،امنیت ،خورد و خوراك و............. بیداد میكنه شما دنبال ازدواج!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! شما دنبال بچه دار شدن و افزایش نسل و ............ هستید!!!!!!!!!!!!! ای بابا میخوام صد سال دیگه نسلی از من و مردم بدبخت و بیچاره كه دلسوزی نداریم نمونه . بس كنید اقا
حامد
-
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری می رسد. خرد هم خوب چیزیه
بی طرف
-
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
آن كه دندان دهد نان دهد. هر كسی ازدواج كنه در دوران دبیرستان من از طرف خدای متعال قول میدم روزیشو میرسونه. آقای قرائتی هم یه چیزی میدونه كه میگه
رضا
-
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
از طرف كسی قول دادن كار درستی نیست، شما اگه توانا هستی عزیزم برای بچه های خودت قول بده و اونا رو به سرانجام برسون، ما هم دور همی نشستیم ببینیم خدا چه میكنه چون این حرف هایی كه اقای قرائتی میزنه هم فكر نكنم از نظر خدای مهربون تو شرایط فعلی مملكت ما عملی باشه.....كلا شادیم با این حرفهای غیر اصولی و غیر مدیریتی
مهران
-
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
مردم فقط فكرشون پول هس.. به همون خدا قسم خدا روزی رسونه ..
*
-
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
قبل از اینكه خدا روزی بده عقل داده
ایرانی
-
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
جناب قرائتی ! حرف شما درست و متین . ولی مگر دبیرستانهای پسرانه و دخترانه مختلط هستند كه بخواهند ازدواج كنند ؟ ضمنا مخارج آنها را در سن پایین چه كسی تامین كند در حالی كه امروزه دوخانواده نمی توانند در یك خانه زندگی كنند . اول باید این مسائل فرهنگ سازی بشه و مشكلات اقتصادی مردم حل بشه و بعد همه چیز خود به خود درست میشه . هیچ كاری بدون طرح وبرنامه ملی امكان پذیر نیست .
زینب
-
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
من خودم یك مادرم 4تاپسردارم كه بزرگترینشون 15سالش هست. خودم مستاجر باكلی مشكلات مالی بی سرپرست هم هستم اما اگرپسرم راضی باشه ودختری قانع باایمان هم پیدابشه كه حاضرباشه كنارخودم زندگی كنه حاضرم پسرم ازدواج كنه ودرخانه خودم زندگی كنه سریك سفره تاهرزمان طول بكشه كه بتونن خودشون زندگیشونو اداره كنن روزی هركسی دست خداست ازدواج درسن پایین هم امكان پذیرهست اگرپدرومادرها همكاری كنن وجوانها هم توقعات فضایی نداشته باشن. ازدواج آسان به موقع به سلامت جوانان وجامعه خیلی كمك میكنه مسئولیین به فكرنبودند ونیستند جوانها هم به هرفسادی گرفتاربشن دامن خانوادها رومیگیره برای مسئولیین اتفاقی نمی افته اگرمنتظراین هستیم كه مسئولین كاری بكنند این اختلاسهاوحقوقهای نجومی ازمیان برداشته بشه وآقایون فكری به حال ازدواج وشغل جوانان ودرآمدخانوادهای كم درآمدوفقیر بكنند باید تازنده هستیم منتظربمونیم. خواهرهاوبرادرهای عزیز خودمون باید به فكرهم باشیم كسی به فكرما نیست آقایون فقط حرف بی عمل میزنند
جمال
-
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
ایشون خودش حاضره دخترشو در 13 سالگی شوهر بده؟؟
علی
-
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
فكر كنم ایشون داره برای مردم یه كشور دیگه صحبت میكنه!!!!مرد حسابی مرداش كه زیربار نمیرن و خانومهاش هم دیگه كم كم دارن بی خیالش میشن شما میگی دبیرستان؟؟؟تو سن 35 سالگی كه دیگه طرف بالغ شده و از نظر فكری به یه ثبات رسیده سر یك ماه از هم جدا میشن تو دبیرستان!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جمشید
-
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
كور شوم . كر شوم . لال شوم. ولی خواهش نافهمی انسان نكن.
خود پیغمبر اسلام كه فدایش شوم در 26 سالگی اولین ازدواجش را كرد . حالا شما می گویید نوجوان زیر 18 سال ازدواج كند. با چه منطقی؟ از رسول الله خجالت بكشید
آریا
-
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
سلام
وقت اون نرسیده كه برای سطح شعور و درك مردم و ملت ایران احترام قائل شیم؟!
الان توی دوران حضرت موسی زندگی می كنیم؟
به فرض اینكه خانواده ای استطاعت مالی هم داشته باشه برای پشتوانه شدن برای فرزندی كه میخواد مسئولیت یك زندگی رو به عهده بگیره،اما آیا اون پسریا دختر توانایی فكری رو برای تصمیم گیری و پیشبرد زندگی رو به عنوان پدر و مادر رو در آینده ای نزدیك هم خواهند داشت؟ كسانی كه خودشون هنوز نیازمند تربیت و راهنمایی هستند می تونند نسل بعدی رو تربیت و هدایت كنند اونم توی این دورانی كه اطراف خانواده ها پر از ناهنجاری و ضد ارزشهای اجتماعی هست .
خیلی از سنین 20-35سال ما حتی توان اداره یك زنگی معمولی هم ندارند از نظر مادی،درسته خدا روزی رسون هست اما خدا عقل هم به ما داده كه متناسب شرایط تصمیم بگیریم
تشكیل خانواده و مزدوج شدن فقط بخاطر امیال جنسی كه نیست، آدم میخواد زنگی كنه نه اینكه فقط زنده باشه و بگذرونه عمرش رو (هرچند كه با وضعیت اقتصادی پیش اومده متاسفانه خیلی از خانواده ها ناچار به پیشبرد عمر به این روش هستند)
سخن رو بیش از این طولانی نكنم،ماشالله خود مردم اونقدر متوجه هستند كه با شرایط پیش برند.
به امید روزی كه یا درك لازم برای حرف زدن داشته باشیم و یا شعور لازم برای خاموش ماندن .
یا حق
رحمتی
-
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
همین دیدگاه دسته ای از روحانیون عزیز است كه باعث فاصله شان با افراد عادی جامعه می شود . انوقت می گویند چرا دیدگاه نسبت به روحانیون كمی كدر شده ، خوب برادر من حرفهایی می زنید كه با عقل جور در نمی آید . انوقت مفتی های عرب را مسخره میكنیم كه سخنانشان یك ریال نمی ارزد .
حسن
-
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
اون چیزی كه روحانیون میگن همون اصلی هست كه همه ما باید بهش برگردیم ......وقتی روحانیون این حرفا رو میزنن اكثر مردم چون با قالب های ذهنی شون و سیك زندگی شون كه دور از اسلام ساخته شده مقایسه میكنن نمیتونن این حرفا رو تو زندگی شون پیاده كنن به همین خاطر همش رد می كنن و یا مسخره می كنن ....
سعید
-
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
پول بود كه تو نطفه ازدواج میكردیم خخخ
خاویارمنش
-
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
اگه مسئولین یه رحمی به ما كنن و .. تو این مملكت اونقدر پول و امكانات هست كه به هممون برسه و راحت ازدواج كنیم ونیازی دیگه به این حرفا نباشه
بی طرف
-
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
خداوند از جایی روزی میرسونه كه انتظارشو نداری. نمازتو بخون. عملتو درست كن. من خودم میام روزیتو تضمین میكنم. اگه روزیت نرسید بیا از من بگیر بخدا. ازدواج كنید زودتر. ایمانتون ضعیفه بخاطر همین اعتقادی ندارین به مژده خداوند
حسن
-
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
جام جم خیلی نامردی كه نظرمو نذاشتی ......
اجتهاد زنان سیره عُقلاست

درگفت‌وگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کرده‌ایم

اجتهاد زنان سیره عُقلاست

نیازمندی ها