جشنواره بین‌المللی امام رضا با تجلیل از هنرمندان برجسته‌ای چون مجید مجیدی، جواد محدثی و غلامرضا صنعتگر به کار خود پایان داد. همچنین روز گذشته نقاره‌ها در حرم امام رضا طنین‌انداز شدند.
کد خبر: ۹۳۲۷۵۹

به گزارش جام‌جم، روز گذشته تولد امام رضا(ع) و پایان دهه کرامت بود؛ پایان خوشی که با به صدا درآمدن نقاره‌خانه رضوی شور و حال خاصی به زائران رضوی بخشید. در این آیین که در نقاره‌خانه صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، جمعی از تولیت‌های آستان‌های مقدس جهان اسلام، مسئولان استانی و کشوری و زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع) حضور داشتند.

نقاره‌نوازی یکی از آیین‌های سنتی حرم مطهر رضوی است که همه روزه دو نوبت، قبل از طلوع و غروب آفتاب برگزار می‌شود و در سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع) علاوه بر اجرای هر روز، نقاره نوازی ویژه روز عید هم به اجرا درآمد.

همچنین اختتامیه چهاردهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) هم شنبه‌شب در شهر مشهد برگزار شده و با معرفی خادمان برتر و تجلیل از هشت خادم بین‌المللی از سه قاره جهان به کار خود پایان داد که در میان خادمان برگزیده فرهنگ رضوی نام‌هایی مانند آیت‌الله علیرضا اعرافی رئیس جامعه المصطفی‌العالمیه و رئیس حوزه‌های علمیه کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محدثی‌ پژوهشگر و محقق، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا شهریاری مدیر موسسه تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، مجید مجیدی نویسنده و کارگردان، سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم و جواد نعیمی نویسنده کودک و نوجوان به چشم می‌خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها