نزدیک به 100 کشته در انفجار بیمارستان شهر کویته پاکستان

انفجار بمب در یک بیمارستان غیرنظامی در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان، ده‌ها قربانی گرفت. این انفجار دقایقی پس از تیراندازی افراد ناشناس به «بلال انور» رئیس سابق اتحادیه وکلای بلوچستان رخ داد.
کد خبر: ۹۳۰۱۱۹

به گفته مقامات پلیس، انفجار زمانی به‌وقوع پیوست که تعدادی از وکلا در حال انتقال جسد بلال انور به بیمارستان بودند.

پلیس کویته اعلام کرد: این اقدام تروریستی در پی حمله یک مهاجم انتحاری رخ داد و علاوه بر انفجار، تیراندازی‌هایی هم در محل رویداد این حمله تروریستی صورت گرفت. وزیر بهداشت دولت ایالت بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگاران تعداد قربانیان حمله تروریستی در کویته را 93‌کشته اعلام کرد. تعداد زخمی‌ها نیز 50‌نفر گزارش شده است.

مسئولان بیمارستان مرکزی شهر کویته گزارش داده‌اند که با توجه به وخیم بودن حال تعداد زیادی از مجروحان، احتمال افزایش شمار کشته‌شدگان این انفجار تروریستی وجود دارد.

ممنون حسین رئیس‌جمهور و محمد نوازشریف نخست‌وزیر پاکستان انفجار تروریستی در کویته را بشدت محکوم و با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همبستگی کردند.

در پی این اقدام تروریستی سه روز عزای عمومی در ایالت بلوچستان پاکستان اعلام شد. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجار در شهر کویته را به عهده نگرفته است.

ایالت بلوچستان پاکستان از مدت‌ها قبل شاهد چنین رویدادهایی است و با وجود ادعای مقامات پاکستانی، کماکان این ایالت از مناطق ناامن پاکستان است. ماه گذشته نیز رئیس «دانشکده حقوق کویته» توسط چند فرد مسلح ناشناس ترور شده بود و وکلای شهر در اعتراض به این حادثه روند دادرسی در دادگاه‌ها را متوقف کرده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها