برنامه «صبح و زندگی» شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ 13 مرداد ماه، مقوله «فرهنگ بخشندگی»، را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.
کد خبر: ۹۲۷۹۴۰
فرهنگ بخشندگی در «صبح و زندگی»

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، برنامه صبحگاهی «صبح و زندگی» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت و تندرستی شبکه رادیویی سلامت است، که روز چهارشنبه، برای پاسخ به این پرسش «مهمترین چیزی که تا حالا بخشیده اید چه چیزی بوده است؟ چرا؟» با حضور دکتر طاهر رضی، کارشناس مذهبیگفت و گو می کند.

اطلاع رسانی صبحگاهی، و ایجاد امید و نشاط در شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش از جمله اهداف این برنامه رادیویی است. از این رو، موضوعات این برنامه رادیویی بر اساس نیاز مخاطبان و دغدغه های شنونده ها از جمله محیط زیست، ترافیک، بیماری ها و غیره انتخاب می شود.

گفتنی است، برنامه زنده «صبح و زندگی»، روزهای شنبه تا پنجشنبه هر هفته، از ساعت 7:10 دقیقه به مدت 65 دقیقه، بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز از رادیو سلامت پخش می شود.

چگونگی تشکیل پلاک دندانی در «فراسو»

شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ 13 مرداد ماه، در برنامه «فراسو» با حضور کارشناسان به سوالات شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش باره «بیان نحوه تشکیل پلاک دندانی و توصیه های پیشگیرانه و بهداشتی» پاسخ می دهد.

«فراسو» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است، که با هدف آگاهی، اطلاع رسانی، تعامل با شنوندگان و ارائه راهکارهای مناسب؛ هر روز در این برنامه رادیویی از یکی از پزشکان متخصص دعوت می شود تا در کنار کارشناس مجری برنامه به سوالات و پیامک های شنوندگان پاسخ وراهکارهای مناسب را ارائه دهد.

این برنامه، روز چهارشنبه، با حضوردکتر خامی، متخصص سلامت دهان به سوالات شنوندگان در خصوص «بهداشت دهان و دندان؛ نحوه تشکیل پلاک دندانی و توصیه های پیشگیرانه و بهداشتی» پاسخ می دهد.

گفتنی است، برنامه «فراسو» ، شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از ساعت 8:30 به مدت 30 دقیقه،به کوشش برنامه سازان گروه «بهداشت و تندرستی» و گروه «تغذیه و سلامت»، بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز ، تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

طراحی نمای ساختمانها در «افق روشن»

برنامه «افق روشن» شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ 13 مرداد ماه، با موضوع «طراحی نمای ساختمان ها و کاهش خشونت در شهر» تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

به گفته کارشناسان بخشی از خشونت موجود در شهر حاصل استفاده از نماهای فلزی در شهر و همچنین استفاده از نماهای سرد و بی روح است لذا در این زمینه نیازمند ورود متخصصان روانشناسی به حوزه شهر و طراحی نمای ساختمانی هستیم.

در همین ارتباط، در برنامه «افق روشن»، روز چهارشنبه، از ساعت 9:05 به مدت 45 دقیقه با حضور دکتر سهیلا صادق زاده، مدیر کل معماری شهرداری تهران و دکتر علی آذین، متخصص پزشکی اجتماعی موضوع «طراحی نمای ساختمانها و کاهش خشونت در شهر» را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهد.

«افق روشن» عنوان برنامه ای از گروه اجتماعی رادیو سلامت است که به مهم ترین موضوعات سلامت اجتماعی در سطح کلان می پردازد.

این برنامه رادیویی در قالبی گفتگو محور سعی در تبیین موضوعات مرتبط با سلامت اجتماعی دارد و می کوشد تا در خصوص محیط زیست، حقوق شهروندی و .... به مخاطبین آگاهی رسانی کند.

گفتنی است، برنامه «افق روشن» روزهای شنبه به موضوعات ‏زیست‌محیطی، دوشنبه‌ها به حقوق شهروندی و آموزش شهروندی و چهارشنبه‌ها به فضاهای شهری عمومی اختصاص دارد.‎

رفتارهای سازنده و مخرب والدین بعد از طلاق را بشناسیم

شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ 13 مرداد ماه، در برنامه «خونه زندگی»، «وظایف والدین بعد از طلاق» را به مخاطبان آموزش می دهد.

«خونه زندگی» عنوان برنامه ای از گروه خانواده شبکه رادیویی سلامت است که روز چهارشنبه با حضور دکتر علی اصغر اصغر نژاد، روان شناس و با تاکید بر اینکه رفتارهای سازنده و مخرب والدین بعد از طلاق را بشناسیم، به سوالات شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش در خصوص «وظایف والدین بعد از طلاق» پاسخ می دهد.

این برنامه از بخش های مختلف و متنوعی همچون آموزش آشپزی در قالب نمایش خانوادگی، گزارش مردمی و پیامک همسایگان برنامه، پزشک خانواده با موضوع درمان های ضروری و پخش تماس های مردمی تشکیل شده است.

گفتنی است، برنامه «خونه زندگی»، از شنبه تا پنجشنبه هر هفته در قالب یک نمایش رادیویی از ساعت 10:30 به مدت 80 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

تغذیه و پیشگیری از سنگ های کلیه

مقوله «تاثیر تغذیه در پیشگیری و جلوگیری ایجاد سنگ های کلیوی»، را چهارشنبه ـ 13 مرداد ماه، در برنامه «غذا، سلامت، زندگی» شبکه رادیویی سلامت، بشنوید.

برنامه «غذا، سلامت، زندگی» عنوان برنامه ای از گروه تغذیه و سلامت شبکه رادیویی سلامت است، که با موضوعاتی همچون رژیم های غذایی؛ تغذیه در بیماری ها؛ تغذیه در گروه های آسیب پذیر (سالمندان، کودکان و ماداران باردار) به بررسی و تبیین تغذیه علمی و اصولی و نیز آشنایی مخاطبان صدای سلامت با گروه های مواد غذایی و منابع غذایی می پردازد.

این برنامه رادیویی، روز چهارشنبه، درباره «توصیه های تغذیه ای برای دفع سنگ های کلیه» با گلبن سهراب، دکترای تغذیه گفت و گو می کند.

همچنین، روزهای فرد در این برنامه درباره مباحث صنایع غذایی به منظور پرداختن به شعار سال سازمان بهداشت جهانی که؛ ایمنی غذا از مزرعه تا سفره است، صحبت می شود.

یادآور می شود، برنامه «غذا، سلامت، زندگی»، شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از ساعت 13:30 به مدت 30 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

کِی و کجا زندگی‌تان تَرَک برداشت

در برنامه «سایبان آرامش» شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ 13 مرداد ماه، «آشنایی با نشانه‌های اولیه خطاهای رفتاری»، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت، برنامه «سایبان آرامش» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت روان شبکه رادیویی سلامت است که آموزش وپیشگیری از اختلالات روان،‌ اضطراب و استرس، ‌اختلال شخصیت از جمله اهداف آن است.

در همین ارتباط، برنامه رادیویی «سایبان آرامش» روز چهارشنبه با حضور دکتر مسعود فروتن، روانشناس و رفتاردرمانگر به پرسش های مخاطبان درباره «نشانه‌های اولیه خطاهای رفتاری» پاسخ می دهد.

در این برنامه، شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش با فرهنگ مشاوره وخدمات روانشناختی و روانپزشکی آشنا می شوند.

یادآور می شود، برنامه «سایبان آرامش» از شنبه تا چهارشنبه، ساعت 14:05 به مدت 45 دقیقه، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم مخاطبان صدای سلامت می شود.

«کودک من» و راهکارهای ایجاد فضای صمیمی در سفر

برنامه «کودک من» شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ 13 مرداد ماه، به بررسی «تابستان و اوقات فراغت» خواهد پرداخت.

«کودک من» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت روان شبکه رادیویی سلامت است که به موضوعاتی در حوزه فرزند پروری و تربیت فرزندان می‌پردازد.

در برنامه «کودک من»، روز چهارشنبه، از ساعت 16:30 به مدت 25 دقیقه با حضور دکتر مریم حلی ساز، روان شناس موضوع «آشنایی با راهکارهای ایجاد فضای صمیمی در سفر؛ چه کنیم درسفر تابستانی به همه خوش بگذرد؟» را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهد.

گفتنی است،برنامه «کودک من»، روزهای شنبه؛ دوشنبه تا چهارشنبه هر هفته، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

بیماری کلیوی؛ سنگ های ادراری

برنامه «مجله پزشکی شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ 13 مرداد ماه، «آشنایی با سنگ های ادراری و نحوه برخورد با آن و راههای پیشگیری و درمان آن» را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

برنامه «مجله پزشکی» که کاری از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است، روز چهارشنبه، از ساعت 15:00به مدت 60 دقیقه با حضورآقای دکتر هوشنگ سند گل(متخصص نفرولوژی)به موضوع«بیماری کلیوی؛ سنگ های ادراری» می پردازد.

این برنامه رادیویی، به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه و آگاهی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها، برنامه «مجله پزشکی» هر روز به یکی از موضوع‌های حوزه سلامت اختصاص دارد.

گفتنی است، برنامه «مجله پزشکی شبکه رادیویی سلامت، روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

چالش های دارویی روی خط رادیو سلامت

چهارشنبه ـ 13 مرداد ماه، با حضور کارشناسان به این پرسش که «آیا داروخانه های گیاهی نسل جدید عطاری های خواهند شد؟» پاسخ می دهد.

«نیم نگاه» مجله ای خبری و تحلیلی است که به بررسی موضوعات روز سلامت در ابعاد مختلف روان، جسم و اجتماعی می پردازد.

با توجه به اینکه آیین نامه تأسیس داورخانه های گیاهی در حال ابلاغ است، موافقان و مخالفان تأسیس این نوع داروخانه ها درفضای رسانه ای اظهار نظر های متفاوتی دارند که در این برنامه شنیده می شود؛ روز چهارشنبه، در برنامه «نیم نگاه» که کاری از گروه بهداشت و تندرستی شبکه رادیویی سلامت است، از ساعت 12:00 به مدت 40 دقیقه با حضور دکتر امیر حسین جمشیدی، رئیس اداره داروهای گیاهی وزارت بهداشت؛ و دکتر رهبر مژدهی آذر، رئیس انجمن داروسازان، «آیا داروخانه های گیاهی نسل جدید عطاری های خواهند شد؟» مورد بحث قرار می گیرد.

گفتنی است، برنامه «نیم نگاه» روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها