عربستان و کویت در ارتباط با آنچه «تخطی قایق‌های نظامی ایران به آب‌های مجاور مناطق تفکیک شده بین این دو کشور» خوانده‌اند از ایران به دبیر کل سازمان ملل شکایت کردند. به گزارش ایسنا، خبرگزاری کونا کویت، مدعی شده است که فقط عربستان سعودی و کویت حق اکتشاف و بهره‌مندی از ثروت طبیعی این آب‌ها را دارند. در این شکایت دولت‌های عربستان سعودی و کویت مراتب اعتراض خود را ابراز کرده و خواستار توقف اقدامی که مدعی آن هستند از سوی جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.
کد خبر: ۹۲۶۴۱۸

بهره‌برداری از شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت

محمدجواد آذری‌جهرمی، معاون وزیر ارتباطات با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان این‌که طرح شبکه ملی اطلاعات از 11 سال پیش مطرح شد، افزود: بنا بود دولت در دو سال اول برنامه پنجم توسعه، یعنی تا سال 92 این برنامه را محقق کند اما متاسفانه امکانات لازم برای این اقدام فراهم نشد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آذری‌جهرمی عنوان کرد: در سه سال اخیر تلاش زیادی در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مرحله نخست شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

از واشنگتن 2 پیام متفاوت می‌آید

معاون وزیر خارجه با اشاره به ادامه اختلال در همکاری بانک‌های بزرگ جهانی با جمهوری اسلامی ایران گفت: مقداری از این مشکلات برمی‌گردد به این‌که تحریم‌های دیگری جز تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای وجود دارد که باعث نگرانی برخی موسسات مالی اروپایی می‌شود. مجید تخت‌روانچی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما نیز به این مساله انتقاد داریم و به آمریکایی‌‌ها گفته‌ایم که آنها بر اساس برجام باید فضای لازم را ایجاد کنند تا این نگرانی رفع شود و از دید ما این کار را انجام نمی‌دهند. وی افزود: از دید ما از واشنگتن دو پیام می‌آید؛ یکی از وزارت خارجه آمریکا که می‌گوید در انجام کارهای بانکی و مالی با ایران هیچ مشکلی وجود ندارد و پیام دوم از سوی اوفک (که مسئول بررسی تعاملات موسسات و شرکت‌های بین‌المللی با ایران است)، می‌آید که ناقض پیام اول است.

تشییع پیکر مادر شهید صیاد شیرازی در مشهد

پیکر شهربانو شجاع، مادر شهید سپهبد صیادشیرازی صبح دیروز با حضور مردم مشهد و جمعی از مسئولان از مهدیه این شهر تا حرم مطهر رضوی تشییع شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آیت‌الله علم‌الهدی در جوار بارگاه منور رضوی بر پیکر مرحومه شهربانو شجاع نماز خواند و پیکر آن مرحومه پس از طواف در حرم مطهر رضوی برای خاکسپاری به آرامگاه خواجه‌ربیع مشهد منتقل شد.

مردم از شنیدن شعار خسته شده‌اند

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: کشور ما، نیازمند جدیت و اقتدار است؛ چه در برخورد با فیش‌های حقوقی، چه در پاسخ دندان‌شکن به الجبیر، چه در حفاظت از محیط‌‌زیست و چه در حفاظت از سفارتخانه‌ها. وی در این مطلب آورده است: مردم از شنیدن شعار و شعار و شعار خسته شده‌اند. آنان انتظار دارند خودروهای کشور باکیفیت شوند و با سازندگانِ خودروهای بی‌کیفیت به‌طور جدی برخورد شود. رضایی با تاکید بر این‌که مردم انتظار دارند دزدان و قاچاقچیان از دولت بترسند و آمریکا وادار شود که تعهداتش را در برجام عمل کند و آن را نقض نکند، آورده است: مردم بدرستی از مسئولان کشور انتظار دارند در امور داخلی قاطعیت نشان دهند و در عرصه بین‌المللی نیز اقتدار داشته باشند؛ در یک کلام با شعار نمی‌شود کشور را اداره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها