یک اشتباه پزشکی در بیمارستانی در سیدنی به مرگ یک نوزاد و آسیب جدی به کودکی دیگر منجر شد.
کد خبر: ۹۲۵۹۳۷
گاز خنده جان یک نوزاد را گرفت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، دو کودک در بیمارستانی در سیدنی به جای گاز اکسیژن، «گاز خنده» دریافت کردند. یکی از این دو کودک جان خود را از دست داد و دیگری در شرایط وخیمی به سر می‌برد. یکی از پزشکان پس از مرگ غیرمنتظره کودک مذکور به علتِ مرگ وی پی برد.

وزیر بهداشت ایالت «نیو ساوت ولز» اعلام کرد به دلیل این «اشتباه تراژیک عمیقاً متأسف» است و دستور انجام تحقیقات را صادر کرده است.

وی همچنین گفت:« من عمیقاً از رنجی که خانواده‌های این دو کودک متحمل شده‌اند، متأسفم. هر کاری لازم باشد برای حمایت از آنها انجام می‌گیرد.»

مادر کودکی که فوت شده بود در حالی که می‌لرزید، گفت:« من گفتم فقط می‌خواهم او را ببینم و به او بگویم بیدار شود. با تو چکار کردند؟»

به گفته مسئولین، شرکت گاز «بی‌اُسی» لوله‌های گاز را بررسی کرده است. مشاور حقوقی ایالت «نیو ساوت ولز» از این شرکت درخواست ارائه توضیحات کرده است. این شرکت نیز تأسف خود از این حادثه را در بیانیه‌ای اعلام کرده و در حال بررسی داخلی موضوع است.

همزمان با اعلام خبر وقوع این حادثه، وزیر بهداشت در یک مراسم اهدای جوایز شرکت کرد. اعضای حزب اپوزیسیون خواستار استعفای وزیر بهداشت شده‌اند؛ اما وی این درخواست را رد کرده است.

«مونوکسید دی نیتروژن» یا گاز خنده یکی از ترکیبات نیتروژن است که امروزه از آن در پزشکی برای القا و ادامهٔ بیهوشی استفاده می‌شود. این دارو همچنین با مقادیر مصرف کم به‌عنوان ضد درد در جراحی زنان و زایمان استفاده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها