خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد امنیتی ترکیه امروز (دوشنبه) از اخراج 8 هزار پلیس به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام اخیر خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۰۸۰
ترکیه 8 هزار پلیس را اخراج کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، یک مقام امنیتی بلندپایه ترکیه به خبرگزاری رویترز گفت: 8هشت هزار نیروی پلیس در مناطق مختلف این کشور از جمله در شهرهای استانبول و آنکارا به ظن دست داشتن در کودتای نافرجام جمعه شب، اخراج شده اند.

این اقدام در ادامه تدابیر امنیتی ترکیه پس از کودتای نافرجام مذکور صورت می گیرد. از روز شنبه تاکنون حدود 6 هزار نفر اعم از شخصیت های نظامی و قضایی در ترکیه به اتهام مشارکت در این کودتا بازداشت شده اند.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دولت ترکیه، در نتیجه حوادث روزهای اخیر، بیش از 290 نفر از جمله یکصد کودتاگر کشته و حدود یک هزار و 400نفر دیگر زخمی شده اند.

اقدامات اخیر ترکیه، از جمله بازداشت های گسترده افراد به ظن دست داشتن در این کودتا، و نیز تجدید نظر درباره منع اعدام، انتقادهای زیادی به همراه داشته است.

دولت ترکیه، فتح الله گولن، مخالف دولت و ساکن در آمریکا را عامل اصلی این کودتا می داند؛ اتهامی که وی تکذیب کرده است.

بامداد شنبه 26 تیر ماه شماری از نظامیان ارتش ترکیه با استقرار در ورودی پل های موسوم به «بوغاز ایچی» و«سلطان محمد فاتح» استانبول، سعی در اشغال نقاط راهبردی زیادی مانند مرکز فرماندهی ستاد ارتش ترکیه، فرودگاه ها و ایستگاه های تلویزیونی در شهرهای مختلف این کشور واجرای یک کودتای تمام عیار راداشتند که با حضور مردم در سطح شهرها به سرانجام نرسید و این کودتا پس از چند ساعت به شکست انجامید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كسرا
-
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
6000 نفر دستگیر 8000 نفر هم اخراج . یه دفعه كلا تعطیل اعلام كنید دور هم حالشو ببرین . با این وضعیت تركیه متاسفانه دو دستگی میشه و تفرقه وقتی در جامعه ای افتاد مثل آفت كل كشورو فرا میگیره . آینده خوبی در انتظار تركیه نیست مگر اینكه آشتی ملی اعلام بشه و همه گروه ها با هر دیدگاهی بتونن فعالیت سیاسی داشته باشن . همه این حوادث به دلیل یكه تازیهای آقای اردوغانه و توهمات حزبش

نیازمندی ها