عضو حقوقدان شورای نگهبان:

نظام انتخاباتی ما ناکارآمد شده است

عضو حقوقدان شورای نگهبان:

می خواهیم قانون اساسی با همه محتویاتش محترم باقی بماند

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: در این کشور کسی نمی تواند به رعایت اصول شرعی قانون اساسی کشورمان تردیدی به خود راه دهد. مردم ایران از گذشته های دور دیندار و خداپرست بوده اند.
کد خبر: ۹۲۲۶۶۸
می خواهیم قانون اساسی با همه محتویاتش محترم باقی بماند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه رادیویی ایران، محسن اسماعیلی در گفت و گو با برنامه «شناسا» رادیو ایران با بیان اینکه قانون اساسی به عنوان میثاق مردم و حاکمیت، در هر کشوری دارای احترام، اعتبار و ارزش است، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن هستیم قانون اساسی با همه محتویاتش محترم باقی بماند و به لحاظ تقنینی و اجرایی نقضی در آن رخ ندهد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرایی شدن این موضوع، تمامی کشورها نیازمند نهادی هستند که بر رعایت و پاسداری از قانون اساسی نظارت کند، افزود: این نهاد تقریبا در همه کشورها با عناوین مختلف و با کارکردهای یکسان وجود دارد. در ایران نهادی که به صورت قدرتمند بر اجرایی شدن و پاسداری قانون اساسی نظارت دارد، شورای نگهبان است.

این حقوقدان شورای نگهبان در بخش دیگر سخنانش به بعد شرعی قانون اساسی اشاره کرد و در این باره گفت: در این کشور کسی نمی تواند به رعایت اصول شرعی قانون اساسی کشورمان تردیدی به خود راه دهد چرا که مردم ایران از گذسته های دور خداپرستی پیشه داشتند و تشکیل حکومت دینی یکی از آرمان های آنها بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها