آخرین اخبار کودتا در ترکیه/

بمباران محل اقامت اردوغان در مارماریس/ هشدار دولت به کودتاچی ها

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در گفت وگو با شبکه «ان.تی.وی» با تاکید براینکه به هیچ وجه کشور را تسلیم تروریست ها نخواهیم کرد، گفت: کودتاچیان با این باور که من هنوز در مارماریس حضور دارم، دست به بمباران این منطقه زدند.
کد خبر: ۹۲۲۱۷۱
بمباران محل اقامت اردوغان در مارماریس/ هشدار دولت به کودتاچی ها

رئیس جمهوری ترکیه در این سخنرانی که «برات آلبایراق» وزیر انرژی ترکیه نیز در کنار او حضور داشت، تصریح کرد: امروز بعداز ظهر برخی حرکت هایی در داخل ارتش مشاهده شد که در پی آن اقلیتی در داخل ارتش علیه برابری و برادری ملت که در واقع خود ساختار موازی در دستگاه دولتی می باشد و جایی برای خود در ارتش نیز داشت و 40 سال برای نفوذ در همه نهادها تلاش کرده است، هزینه بسیار گرانی را خواهد داد.

وی افزود: این گروه علیه دولتی که با رای مردم برروی کار آمده دست به کودتا زده است، اما آنها دست به هر راهی بزنند ما جان خود در دست و کفن پوشیده به این راه آمده ایم و با این باور که در هر کاری خیری است این موجب شد که وسیله ای برای پاکسازی ارتش شود.

او ادامه داد: در اول ماه اوت شورای عالی نظامی قرار بود تشکیل شود، عده ای که نگران تصمیمات این شورا شدند دست به این کار زدند.

اردوغان افزود: چند روز پیش شاهد حملات تروریستی داعش بودیم، حال نیز با اشغال و حملات تروریستی دولت موازی هستیم و اکنون «اف 16» هایی را که با پول مردم خریداری شده به پرواز در می آورند.

رئیس جمهوری ترکیه تصریح کرد: من در مارماریس بودم و به دنبال خروج من از منطقه با این باور که من هنوز در آنجا هستم، آن منطقه را بمباران کردند و دبیر کل نهاد ریاست جمهوری مرا بازداشت کردند. هنوز از سرنوشت رئیس ستاد فرماندهی ارتش ترکیه خبر ندارم.

وی در ادامه خطاب به سربازان گفت: شما نظامیان این ملت هستید علیه مردم قیام نکنید و باید هرچه زودتر از این خطا باز گردید. اکنون دستگیری ها شروع شده و شماری از افسران ارشد بازداشت شده اند.

اردوغان ادامه داد: ما عملیات پاکسازی را امروز شروع کردیم و با عزم راسخ ادامه خواهیم داد چرا که این یک سازمان تروریستی است و ما از گذشته می گفتیم که گروه ضاله که از پنسیلوانیا مدیریت می شود، گروه تروریستی است و با اقدام به کودتا نشان دادند که آنها یک سازمان تروریستی هستند.
وی تاکید کرد: به هیچ وجه کشور را تسلیم تروریست ها نخواهیم کرد.

رئیس جمهوری ترکیه اظهارداشت: مهم آن است که اکنون به رغم اینکه ساعت 4.30 دقیقه بامداد است میلیون ها تن از مردم در خیابانها برای دفاع از دموکراسی و دولت منتخب خود حضور دارند. ما کسانی را که با تانک ها در خیابانها هستند به پادگانشان باز گردانده و عاملان آنها را محاکمه خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كسرا
-
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
۰
۰
چوب خدا صدا نداره آقای اردوغان . البته امیدوارم كشور همسایه به آرامش برسه
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها