توصیه سیاستمداران برجسته آمریکا به اوباما:

دور شدن از ایران، منافع آمریکا را به خطر می‌اندازد

برخی سیاستمداران و دیپلمات‌ها در نامه‌ای خطاب به باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا ضمن قدردانی از توافق هسته‌ای از وی خواستند برای تحکیم روابط ایران و آمریکا تلاش کند.
کد خبر: ۹۲۱۳۱۷

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، پایگاه اینترنتی پولیتیکو نوشت: بیش از 75 شخصیت برجسته در نامه‌ای خطاب به باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا ضمن قدردانی از توافق هسته‌ای از وی خواستند برای نزدیک‌تر شدن روابط ایران و آمریکا تلاش کند.در این نامه آمده است: آمریکا باید سیاست‌هایی را پیش ببرد که فرصت‌های همکاری با ایران را افزایش و احتمال مقابله را کاهش دهد و بر اقدامات ایران در منطقه تاثیر بگذارد. در این نامه تاکید شده است که به‌دلیل بلاتکلیفی‌های سیاسی در هر دو کشور در سال آینده، فرصت‌ها برای آزمودن تمایل ایران به همکاری مستقیم با آمریکا محدود است اما تعامل با این کشور باید یکی از اهداف بلند مدت دولت آمریکا باشد.

35 سناتور خواستار تشدید تحریم‌ها شدند

با وجود این نامه، 35 نفر از قانونگذاران هر دو حزب آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور کشورشان تشدید تحریم‌ها علیه ایران را خواستار شدند. به گزارش فارس، نویسندگان این نامه، ایران را به انجام فعالیت‌های مخرب در منطقه متهم کرده و خطاب به اوباما نوشته‌اند: «از شما می‌خواهیم حداکثر شدت تحریم‌های موجود علیه ایران را ضمانت کنید.»

نامه سناتورهای ضدایرانی در شرایطی نوشته شده که مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد طرح‌هایی را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران مورد بررسی و تبادل نظر قرار دهد.

کوین مک‌کارتی، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا این سه طرح را فردا ارائه می‌کند. مهم‌ترین این طرح‌ها تحریم‌های جدیدی را علیه ایران و هر کشوری که از فعالیت‌های ادعایی غیرقانونی تهران در توسعه و آزمایش موشک‌های بالستیک و حمایت از تروریسم و ادامه نقض حقوق‌بشر پشتیبانی می‌کند، وضع خواهد کرد.

این قانون دولت آمریکا را ملزم می‌کند تا شرکت‌هایی را که به برنامه موشک بالستیک ایران کمک می‌کنند، تحریم کند و تحریم‌های تروریسم را علیه نیروی قدس سپاه و همین طور شرکت‌هایی که به آن کمک می‌کنند از جمله هواپیمایی ماهان، اعمال کند. طرح دوم اما از دسترسی دولت ایران و بانک‌های ایرانی به دلارهای آمریکایی جلوگیری می‌کند و در طرح سوم نیز شرکت‌ها و موسسات دولتی آمریکا از خرید آب سنگین ایران منع می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها