عباسعلی: مسابقات جهانی دانشجویان به نفع ماست

خدا کند برای کاراته وان ترکیه اوضاع آرام شود

حمیده عباسعلی، کاپیتان تیم ملی کاراته،‌ بامداد چهارشنبه برای تمرین در اردوی مشترک به سوئد رفت. نایب‌قهرمان جهان که برای قهرمانی جهانی اتریش خودش را آماده می‌کند تا این بار طلا بگیرد، قرار است پنج روزی با کاراته‌کاهای بقیه کشورها تمرین کند و برای اردوی بعدی خودش را برساند. او که از حضور در این اردو راضی است، می‌گوید: فدراسیون کاراته سوئد، تعدادی از قهرمانان دنیا در اوزان مختلف را دعوت کرده تا با ملی‌پوشانش مشترک تمرین کنند.
کد خبر: ۹۲۰۵۰۲

در این اردو فکر می‌کنم کاراته‌کاهای هلند، یونان، برزیل و من هستیم. تمرینات خیلی خوبی می‌شود، آن هم با حضور کاراته‌کاهای صاحب‌نام. به هر حال اروپایی‌ها کاراته‌کاهای خیلی خوبی دارند و این مساله به نفع من هم هست. حمیده، کاراته‌کای سوئدی هم وزنش را نمی‌شناسد: سوئد کاراته‌کاهای خوبی دارد. البته من با حریف هم‌وزن خودم مبارزه نکرده‌ام و نمی‌شناسم او را. فقط می‌دانم که مدال نداشته است. در حد نفر هفتم، هشتم است.

به نظر او خیلی از کشورها خواهان تمرین با تیم ایران هستند: درست است که من به سوئد دعوت شده‌ام، اما به هر حال به خاطر این که ایران در کاراته دنیا پر آوازه است، خیلی از کشورها دوست دارند با تیم ایران تمرین کنند. البته نمی‌شود مدام اردوی پشت سر هم و مشترک داشت. یا زمان اجازه نمی‌دهد یا فرصت کم است. این بار سوئد تنها از من دعوت کرد.

البته تنها سوئدی‌ها خواهان حمیده نبودند: من از چند کشور دیگر مثل اندونزی هم برای تمرین مشترک پیشنهاد داشتم اما به خاطر این که تهران اردوی تیم ملی بود، درخواست آنها را رد کردم. او البته خوشحال تر می‌شود اگر بتواند در مسابقات جهانی دانشجویان خودش را محک بزند: مسابقات دانشجویان جهان مردادماه در پرتغال برگزار می‌شود. به‌نظرم میدان خوبی برای محک ماست. البته هنوز حضور تیم ما در این رقابت‌ها قطعی نیست.

این رقابت‌ها اهمیت دارد و نمی‌شود گفت تدارکاتی است، اما باسطح خوبی که دارد تا قبل از قهرمانی جهانی اتریش برای آمادگی بیشتر ما خوب است. رقابت در این مسابقه به نفع ما می‌شود. اگر تیم نرود، باید به رقابت‌های لیگ وان ترکیه و آلمان رضایت بدهیم. شاید حالا یک دغدغه دیگر که برای کاراته‌کای ملی‌پوش و همقطارانش به وجود آمده، بحران بمبگذاری و حمله‌های انتحاری در ترکیه است؛ اتفاقاتی که سفر تیم ملی را تهدید می‌کند: به نظرم تا شهریورماه و زمان کاراته وان ترکیه، اوضاع مساعدتر و این شرایط بحرانی هم رد می‌شود. به هر حال کارته وان ترکیه یک ماه قبل از مسابقات جهانی برگزار می‌شود و فکر می‌کنم اکثر تیم‌ها برای محک جدی بیایند. اگر شرایط مساعد بود، می‌رویم و اگر نه هم دلمان به کاراته وان آلمان خوش است؛ مسابقه‌ای که اکثر اروپایی‌ها می‌آیند. البته کاراته وان برزیل هم هست اما به خاطر مسافت طولانی خیلی از تیم‌ها نمی آیند. کاراته وان ژاپن هم چون 20 روز قبل از مسابقه‌های جهانی است، تیم‌ها ترجیح می‌دهند نیایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها