رفع نواقص مبارزه با قاچاق کالا

با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری درباره اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اکنون لازم است در این زمینه گام‌های موثرتری برداشته شود و مسئولان و سازمان‌ها دست به دست یکدیگر دهند تا این موارد آنچنان که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، انجام شود.
کد خبر: ۹۱۸۷۰۸
رفع نواقص مبارزه با قاچاق کالا

برای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی، لازم است تولید داخلی تقویت شود. با این حال مهم‌ترین تهدید تولید ملی کشورمان کالاهای قاچاق است.

تجارب‌‌ گذشته بیانگر آن است که قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارای برخی نواقص است که سودجویان می‌توانند با استفاده از آن دست به فعالیت‌های غیرمتعارف بزنند و برخوردهای معمول مثل جریمه، تعرفه یا دیگر موارد نتوانسته به کاهش روند ورود کالاهای قاچاق منجر شود.

پس امروز که همه مسئولان به این نتیجه رسیده‌‌اند که برای ایجاد تحول و رونق اقتصادی لازم است ریشه قاچاق خشکانده شود، پیگیری موارد زیر ضرورت می‌یابد:

1.‌ با استفاده از تمامی ابزارهای فرهنگی،در میان مردم فرهنگ سازی و نسبت به آثار منفی استفاده از کالاهای قاچاق اقدام شود تا به طور کلی تقاضا برای اجناس قاچاق، کاهش یابد.

2. با در نظر گرفتن نتایجی که تا کنون به دست آمده، باید کارگروهی از نمایندگان مجلس، مسئولان دولتی و نهادهای مرتبط تشکیل شود تا این کارگروه به بررسی نواقص و خلأ‌های قانونی درکنار ظرفیت‌های موجود برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بپردازد.

علی اسماعیلی - دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها