شورای امنیت حملات تروریستی در لبنان را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل انفجارهای تروریستی دوشنبه به القاع در شرق لبنان را محکوم کرد؛ این انفجارها حداقل هفت کشته و 19 زخمی برجای گذاشت. شورای امنیت همچنین از جامعه بین‌المللی خواست با همکاری مثبت و جمعی، تهدیدات تروریستی موجود در منطقه را رفع کنند. ساعاتی پس از انفجارهای اولیه در صبح دوشنبه، شامگاه این روز نیز چهار انفجار دیگر در این منطقه رخ داد. به این ترتیب طی 24 ساعت روستای عمدتا مسیحی‌نشین القاع شاهد هشت انفجار انتحاری بود.
کد خبر: ۹۱۷۵۰۶

خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد: انفجارهای دوشنبه‌شب نزدیک کلیسا و ساختمان شهرداری شهرک القاع رخ داد و هدف آنها یک تجمع مردمی برای همبستگی با خانواده شهدای جنایت تروریستی بامداد دوشنبه بود. به‌دنبال این انفجارها ارتش لبنان از مردم خواست از خانه‌های خود خارج نشوند و تجمع برگزار نکنند. از سوی دیگر، در پی این انفجارها، «تمام سلام» نخست‌وزیر لبنان سه روز عزای عمومی اعلام کرد. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را به‌عهده نگرفته است.

شبکه المیادین گزارش داد، بعد از این‌که نیروهای ارتش به‌طور کامل القاع و دشت آن را جست‌وجو کردند، نیروهای زیادی از ارتش به منطقه مشاریع در القاع وارد شدند. در این راستا ارتش لبنان امروز به اردوگاه‌های آوارگان سوری در مناطق مختلف بعلبک حمله کرد. شهرک القاع در شرق لبنان و نزدیکی روستای القصیر سوریه واقع است. این روستا طی سه سال گذشته شاهد سلسله‌درگیری‌ها میان ارتش لبنان و گروه‌های مسلح مستقر در کوه‌های حدفاصل لبنان و سوریه بوده است.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای انفجارهای تروریستی در نزدیکی مرکز گمرکات در شهرک القاع لبنان واقع در نزدیکی مرز سوریه را بشدت محکوم کرد و این انفجارها را تروریستی دانست.

واکنش عربستان به این انفجارها در حالی است که طی روزهای اخیر ریاض با استفاده از سعد الحریری رئیس جریان المستقبل لبنان تنش‌ها در این کشور را به حد التهاب رسانده است.

با وجود این منبع مسئول در وزارت خارجه عربستان بر ضرورت به کارگیری تلاش برای مبارزه با آفت خطرناک تروریسم و ریشه‌کنی آن تاکید کرد! روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات نیز به نقل از منابع امنیتی نوشت: ارتش لبنان فتنه‌ای را که مراسم شب‌های احیا در لبنان را هدف قرار داده بود، ناکام گذاشت.

براساس تحقیقات اولیه بخش اطلاعات ارتش لبنان، سلسله انفجارهای انتحاری در لبنان که این‌ بار از دروازه شهرک القاع اتفاق افتاد، نشان داد عاملان عملیات القاع سه سوری بودند در حالی که شناسایی عامل چهارم ادامه دارد.

اعتقاد بر این است که این سلسله حملات نمازگزاران شب قدر را هدف قرار داده بود.الحیات در پایان گزارش خود نوشت: عوامل انتحاری قصد انجام انفجارهای وسیع‌تری داشتند ولی ناکام ماندند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها