برنامه «افق روشن» شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ دوم تیر ماه، با موضوع «روند آماده سازی واحدهای مسکن مهر» تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.
کد خبر: ۹۱۵۵۹۹
واحدهای مسکن مهر روی خط رادیو سلامت

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، برنامه «افق روشن» عنوان برنامه ای از گروه اجتماعی رادیو سلامت است که به مهم ترین موضوعات سلامت اجتماعی در سطح کلان می پردازد.

این برنامه روز چهارشنبه، از ساعت 9:05 به مدت 45 دقیقه با حضور مهندس محمد آیینی، مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید اندیشه؛ دکتر محمد دامادی، عضو کمیسیون عمران مجلس؛ و مجتبی بیگدلی نایب، رییس کانون سراسری انبوه سازان کشور موضوع «حمایت اجتماعی؛‌روند آماده سازی واحدهای مسکن مهر» را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهد.

این برنامه رادیویی در قالبی گفتگو محور سعی در تبیین موضوعات مرتبط با سلامت اجتماعی دارد و می کوشد تا در خصوص محیط زیست، حقوق شهروندی و... به مخاطبان آگاهی رسانی کند.

گفتنی است، برنامه «افق روشن» روزهای شنبه به موضوعات ‏زیست‌محیطی، دوشنبه‌ها به حقوق شهروندی و آموزش شهروندی و چهارشنبه‌ها به فضاهای شهری عمومی اختصاص دارد.‎

فرصت خودسازی در «به رنگ زندگی»

مقوله «شروع دوباره؛ فرصت خودسازی»، چهارشنبه ـ دوم تیر ماه، در برنامه «به رنگ زندگی» شبکه رادیویی سلامت مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

«به رنگ زندگی» یک مجله عصرگاهی از گروه بهداشت روان رادیو سلامت است که می کوشد تا به موضوعاتی همچون عواملی که به شکل گیری هویت ملی منجر می شوند، بپردازد.

این برنامه عصرگاهی، روز چهارشنبه، با حضور دکتر مینو اسد زندی، عضو کمیته سلامت معنوی از ساعت 17 به مدت 100 دقیقه به پرسش مخاطبان درباره «فرصت خودسازی» پاسخ می دهد.

برنامه «به رنگ زندگی» از بخش های متعدد و متنوعی همچون روزنگار انقلاب، تغذیه سالم، ایمنی در محیط کار تشکیل شده است.

یادرآور می شود، برنامه «به رنگ زندگی»، به صورت یک هفته در میان، به همت برنامه سازان «گروه خانواده» و «گروه بهداشت روان»شبکه رادیویی سلامت بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

«سایبان آرامش» و تایید طلبی اختلال گونه

در برنامه «سایبان آرامش» شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ دوم تیر ماه، «تایید طلبی اختلال گونه»، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

برنامه «سایبان آرامش» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت روان شبکه رادیویی سلامت است که آموزش و پیشگیری از اختلالات روان،‌ اضطراب و استرس، ‌اختلال شخصیت از جمله اهداف آن است.

برنامه رادیویی «سایبان آرامش» روز چهار شنبه با حضور فروغ اسرافیلیان، روان شناس به این پرسش های مخاطبان درباره «آیا تمایل به عکاسی سلفی می‌تواند اختلال محسوب شود؟» پاسخ می دهد.

در این برنامه، شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش با فرهنگ مشاوره وخدمات روانشناختی و روانپزشکی آشنا می شوند.

یادآور می شود، برنامه «سایبان آرامش» از شنبه تا چهارشنبه، ساعت 14:05 به مدت 45 دقیقه، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم مخاطبان صدای سلامت می شود.

«فراسو» و روش های نگهداری دارو

شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ 2 دوم تیر ماه، در برنامه «فراسو» با حضور کارشناسان به سوالات شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش درباره «روش های نگهداری دارو در منزل» پاسخ می دهد.

«فراسو» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است، که با هدف آگاهی، اطلاع رسانی، تعامل با شنوندگان و ارائه راهکارهای مناسب؛ هر روز در این برنامه رادیویی از یکی از پزشکان متخصص دعوت می شود تا در کنار کارشناس مجری برنامه به سوالات و پیامک های شنوندگان پاسخ و راهکارهای مناسب را ارائه دهد.

این برنامه رادیویی، روز چهارشنبه، با حضور دکتر نوشین محمدحسینی، داروساز به بیان شیوه های سالم نگهداری از دارو در منزل در مورد انواع اشکال دارویی می پردازد.

گفتنی است، برنامه «فراسو» ، شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از ساعت 8:30 به مدت 30 دقیقه، به کوشش برنامه سازان گروه «بهداشت و تندرستی» و گروه «تغذیه و سلامت»، بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز ، تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

خشکی چشم به روایت رادیو سلامت

برنامه «مجله پزشکی» شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ دوم تیر ماه، «خشکی چشم» را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

برنامه «مجله پزشکی» که کاری از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است، روز چهارشنبه، از ساعت 15:00به مدت 60 دقیقه با حضور دکتر محمد طاهر رجبی، چشم پزشک به این پرسش که «گرم شدن هوا، افزایش شدت نور خورشید چه تأثیری بر روی خشکی چشم دارد؟» پاسخ می دهد.


گفتنی است، به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه و آگاهی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها، برنامه «مجله پزشکی» هر روز به یکی از موضوع‌های حوزه سلامت اختصاص دارد.

«صبح و زندگی» و شکرگزاری و نقش آن در سلامت

برنامه «صبح و زندگی» شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ دوم تیر ماه، به موضوع «سلامت معنوی؛ شکرگزاری» خواهد پرداخت.

«صبح و زندگی» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت و تندرستی این شبکه رادیویی است که از شنبه تا پنجشنبه هر هفته، از ساعت 7:05 دقیقه به مدت 80 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

با توجه به اینکه شکرگزاری موجب تقویت رابطه فرد با خدا و ارتقا سلامت معنوی او می شود ؛ این برنامه رادیویی، دوم تیر ماه، با حضور حجت الاسلام طاهر رضی، کارشناس مذهبی، به این پرسش که «خدا را شاکرم چون..؟» پاسخ می دهد.

یادآور می شود، موضوعات این برنامه بر اساس نیاز مخاطبان و دغدغه های شنوندگان از جمله محیط زیست، ترافیک، بیماری ها و غیره انتخاب می شود.

شما در شبانه روز چقدر درگیر رایانه هستید؟

برنامه «پشت پلک صبح» شبکه رادیویی سلامت، بامداد چهارشنبه ـ دوم تیر ماه، با موضوع «تاثیر کار با رایانه بر خواب شبانه» تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می‌شود.

«پشت پلک صبح» عنوان برنامه ای از شبکه رادیویی سلامت است که می کوشد فضایی آرام را برای لحظه های شبانگاهی شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش به ارمغان آورد.

کار بیش از حد و نامتعارف با رایانه باعث بیخوابی و اختلال در آرامش خواهد شد بنابراین باید کار با رایانه متعادل و هدفمند باشد. در همین ارتباط، در بخش کارشناسی برنامه بامداد چهارشنبه ـ دوم تیر ماه که کاری از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است، در گفت و گو با دکتر حمیدرضا بابامرادی، روانشناس به این پرسش که «شما در شبانه روز چقدر درگیر رایانه و.... هستید؟ و این امر چقدر روی خواب شما تأثیر می گذارد؟» پاسخ می دهد.

«پشت پلک صبح»، جنگی شبانه در راستای رعایت حقوق شهروندی متقابل و افزایش آگاهی اجتماعی است که از بخش های مختلف و متنوعی همچون گفتار، گزارش، ترانه و تصنیف، نمایش و کارشناسی تشکیل شده است.

یادآور می شود، برنامه «پشت پلک صبح» در راستای ارتقای دانش مخاطبان در حوزه سلامت و تغییر نگرش در افراد شب کار، هر شب از 30 دقیقه بامداد به مدت 120 دقیقه، از موج اف. ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان رادیو سلامت می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها