آیا ورزش از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهد، ورزش خطر ابتلا به سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان اندومتریال (سرطان مخاط رحم) را بین 10 تا 40 درصد کاهش می‌دهد. تجزیه و تحلیل داده‌های تجمیع شده از مطالعه 4/1 میلیون نفرکه سن آنها بین 19 تا 98 سال بوده، نشان می‌دهد که ورزش، علاوه بر موارد بالا خطر احتمال ابتلا به 10 نوع سرطان دیگر شامل سرطان مری، معده، مثانه و کلیه را نیز کاهش می‌دهد. به نظر می‌رسد، اثر جادویی ورزش به روش‌های مختلفی روی بدن تاثیر می‌گذارد.
کد خبر: ۹۱۵۲۳۹

دکتر ماریلی گامون، متخصص اپیدمیولوژی مدرسه بهداشت جهانی در کارولینای شمالی می‌گوید: ورزش می‌تواند به ترمیم دی‌ان‌ای آسیب‌دیده توسط مواد نشر‌دهنده سرطان کمک کند.

همچنین می‌تواند سطح هورمون‌ها را تحریک کند و التهاب را کاهش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد، احتمال ابتلا به سرطان مری در افرادی که زیاد ورزش می‌کنند، 42 درصد کمتر از افرادی است که خیلی کم ورزش می‌کنند. این موضوع برای هفت نوع سرطان دیگر حدود 20 درصد کاهش نشان می‌دهد.

این که چه میزان فعالیت برای کاهش خطر ابتلا به سرطان لازم است هنوز معلوم نیست، اما گامون معتقد است، هر فعالیتی می‌تواند در این مسیر سودمند باشد، حتی استفاده از پله‌ها به جای آسانسور.

منبع: theguardian

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها