یک مرکز تحقیقاتی در انگلیس مغزهای اهدایی افراد را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را در اختیار موسسات تحقیقاتی دیگر قرار می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۴۷۹۶
مغزتان را اهدا کنید + تصاویر

به گزارش جام جم سرا ، آزمایشگاه بزرگی در لندن شامل گنجینه‌ای از مغزهای انسان است که در سطل‌های پلاستیکی سفیدی نگهداری می‌شوند.

بانک مغز "دانشکده سلطنتی لندن" که زیر نظر "استیو جنتل من" (Steve Gentleman)، استاد عصب‌شناسی این دانشکده اداره می‌شود، در حال حاضر تحت پوشش مالی موسسات خیریه "بیماران پارکینسون" (Parkinson's UK) و "جامعه بیماران مالتیپل اسکلروزیس" (Multiple Sclerosis Society UK) قرار دارد.


هدف از فعالیت‌های این موسسه انجام تحقیقات بر روی مغزهای تازه و دستیابی به اکتشافات پزشکی است. بانک مغز کالج سلطنتی لندن با برخورداری از 1650 نمونه مغز، بزرگترین بانک مغز انگلستان به شمار می‌آید. گفته می‌شود در حال حاضر 11 بانک مغز دیگر در این کشور فعالیت دارند.

زمانی که مغزی به بانک اهدا می‌شود، در ابتدا آن را از وسط برش می‌دهند؛ قسمتی از آن در سردخانه قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز به موسسات تحقیقاتی منتقل شود. پیش از قرار دادن مغزهای مسطح بریده شده در سردخانه‌های عظیم، ابتدا از آن‌ها عکسبرداری می‌شود. با افزودن مواد شیمیایی خاصی به قسمت باقیمانده مغز دوام آن را برای نگهداری در گنجینه بانک افزایش می‌دهند.


فرآیند افزودن مواد شیمیایی با تغییر رنگ مغزها از صورتی مایل به خاکستری به زرد مایل به قهوه‌ای و سفت شدن سطح آن‌ها همراه است. پس از اتمام این فرآیند، مغزهای خشک شده در سطل‌های پلاستیکی جداگانه قرار می‌گیرند تا در گنجینه ذخیره شوند.


"استیو جنتلمن" با اشاره به اهمیت فعالیت‌های تحقیقاتی بانک مغز و نقش موثر اهداکنندگان در تحقق اهداف این سازمان می‌گوید: «مغزهای اهدایی زمانی به کار موسسه می‌آیند که ظرف 48 ساعت از مرگ افراد وارد مرکز شوند».

منبع: Daily Mail

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها